Cupra Leon przeszedł modernizację. Zmiany stylistyczne znajdziemy w przedniej i tylnej części nadwozia, ponadto pojawił się nowy system infotainment, ale przede wszystkim - nowe układy napędowe.
- Cupra Leon po liftingu. Nadwozie
- Cupra Leon po liftingu. Wnętrze
- Cupra Leon po liftingu. Silniki
- Cupra Leon po liftingu. Premiera rynkowa
Cupra Leon po liftingu. Nadwozie
Zmiany stylistyczne nie są duże, znacznie więcej jest modernizacji technicznych. Samochód otrzymał zmieniony pas przedni z logiem umieszczonym bliżej pokrywy silnika. Opcjonalne wyposażenie stanowią reflektory Matrix LED, które poznamy po charakterystycznej sygnaturze świetlnej.
Również tylne światła otrzymały zmieniony wzór, ponadto na środku listwy łączącej światła znalazło się podświetlane logo.
Cupra Leon po liftingu
Cupra Leon po liftingu. Wnętrze
Nowości znajdziemy również w kabinie. Uwagę zwraca nowy ekran multimediów, który może mieć wielkość aż 12,9 cala. Przy okazji, zmieniono interfejs użytkownika systemu.
W samochodzie, niestety, wciąż znajdziemy nieszczęsne dotykowe suwaki służące do obsługi klimatyzacji i radia. Na szczęście, są podświetlane.
Cupra Leon po liftingu
Cupra Leon po liftingu. Silniki
W Cuprze Leonie pojawiły się nowe wersje napędowe, oczywiście hybrydowej. Nowością jest układ typu plug-in, który dostępny będzie w wersjach o mocy 204 i 272 KM. To całkowicie nowe rozwiązanie, w którym silnik 1.4 został zastąpiony przez jednostkę 1.5. Nowy jest również akumulator o sporej pojemności 19,7 kwh (netto). W efekcie po jego naładowaniu Cupra Leon jest w stanie przejechać na prądzie nawet 100 km.
Zużytą energię elektryczną można uzupełnić prądem zmiennym z mocą 11 kW (wallbox) lub prądem stałym z mocą 50 kW.
Cupra Leon po liftingu
W Leonie od Cupry pojawiła się jeszcze jedna nowość - wersja z silnikiem 2.0 TSI o mocy 333 KM (tylko w wersji kombi), który za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni o siedmiu przełożeniach napędza wszystkie koła. Samochód w tej odmianie jest wyposażony w specjalny torowy tryb Cupra.
Ta wersja jest najmocniejszym wcieleniem Leona w historii Cupry. Natomiast najmocniejsza odmiana Cupry Leona z nadwoziem hatchback jest wyposażona w silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM, który napędza przednią oś.
Cupra Leon po liftingu
Cupra Leon po liftingu. Premiera rynkowa
Cupra Leon po modernizacji, zarówno w opcji 5-drzwiowej, jak i Sportstourer będzie nadal produkowany w Barcelonie. Oficjalne wprowadzenie na rynek nastąpi w trzecim kwartale 2024 roku.