Dacia rozpoczęła przyjmowanie zamówień na nową wersję nadwoziową Dustera. Pickup – bo o nim mowa – opracowany został z myślą o klientach z Rumunii.
Chociaż samochód zamówić można bezpośrednio u lokalnych dealerów, nie jest to samodzielna konstrukcja marki. Powstał przy współpracy z lokalną firmą Romturingia – producentem karoserii i zabudów specjalnych m.in. dla wojska, policji czy pogotowia.
Dacia Duster Pickup
Duster pickup bazuje na wersji z wysokoprężnym 1.5 l blueDCI o mocy 115 KM (260 Nm) i napędem na obie osie (sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów). W stosunku do klasycznego Dustera samochód ma skróconą o 19 mm karoserię. Może się za to pochwalić zwiększonym o 14 mm prześwitem, który w jego przypadku wynosi aż 244 mm.
Przestrzeń ładunkowa ma 1,65 m długości i równy 1 m szerokości (między nadkolami). Wykończono ją wytrzymałymi tworzywami sztucznymi. Paka mieści np. standardowych wymiarów europaletę. Jej pojemność szacowana jest na 1000 litrów. Maksymalna ładowność to 500 kg.
Ponieważ bazą dla stworzenia pojazdu jest odmiana ”prestige”, w wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. cztery poduszki powietrzne czy asystenta ruszania na wzniesieniu.
Dacia Duster Pickup
Jest mało prawdopodobne, by Dacia zdecydowała się eksportować pojazd poza rodzimą Rumunię, co wynika oczywiście z ograniczonych możliwości produkcyjnych firmy Romturingia. Trudno też przypuszczać, by po doliczeniu lokalnych podatków i kosztów transportu, tego typu samochód był w stanie konkurować z większymi pickupami innych marek. W samej Rumunii ceny zaczynają się od nieco ponad 22,5 tys. euro, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę ponad 103 tys.