Dacia Spring trafiła na rynek w 2021 rokua do tej pory w Europie sprzedano ponad 140 tys. egzemplarzy tego modelu. Co ciekawe, rekordowy okazał się zeszły rok, gdy z salonów wyjechało niemal 62 tys. samochodów, o 26,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W zeszłym roku Spring był trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na rynku klientów indywidualnych w Europie i piątym - w Polsce.
- Dacia Spring po liftingu. Nowe nadwozie i wnętrze
- Dacia Spring po liftingu. Systemy wsparcia kierowcy
- Dacia Spring po liftingu. Silniki i zasięg
- Dacia Spring po liftingu. Ceny
Dacia Spring po liftingu. Nowe nadwozie i wnętrze
Teraz do sprzedaży wchodzi wersja po głębokim liftingu. Auto zmieniało się całkowicie z zewnątrz (bez zmian pozostał jedynie dach), ma nowe wnętrze i mocniejszy silnik.
W uboższych wersjach Essential i Expression nowy Spring standardowo nie posiada centralnego ekranu dotykowego, a system obsługuje się za pomocą przycisków na kierownicy z wyświetlaniem informacji i połączeń telefonicznych na ekranie cyfrowego zespołu zegarów wielkości 7 cali.
Dacia Spring po modernizacji
Natomiast System Media Nav Live, instalowany w wersji Extreme bądź w opcji wersji Expression, posiada centralny 10-calowy ekran dotykowy z wbudowanym pakietem nawigacji satelitarnej z dostępem do Internetu (8-lat darmowej subskrypcji), obejmującym informację o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualizowaną mapę Europy. Ponadto umożliwia on bezprzewodową obsługę aplikacji Apple CarPlay i Android Auto.
Dacia Spring po modernizacji
Dacia Spring po liftingu. Systemy wsparcia kierowcy
Dacia Spring po modernizacji zykała także liczne nowe systemy wspomagania kierowcy: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, sygnalizacja awaryjnego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall).
Dacia Spring po modernizacji
Dacia Spring po liftingu. Silniki i zasięg
Podobnie jak wcześniej, Dacia Spring jest dostępna z silnikiem o mocy 45 lub 65 KM, przy ten drugi jest dostępny nie tylko w wersji Extreme, ale również Expression. 65-konna jednostka umożliwia osiągnięcie prędkości 100 km/h w 14 s, co jest czasem akceptowalnym i bez porównania lepszym niż w przypadku silnika 45-konnego (20 sekund).
Przy masie własnej 984 kg w najwyższej wersji wyposażeniowej Extreme, nowa Dacia Spring jest jedynym w 100% elektrycznym samochodem w Europie ważącym poniżej jednej tony. W porównaniu z poprzednią wersją masa samochodu wzrosła zaledwie o 6 kg (czyli o 0,6%), pomimo licznych nowych systemów wspomagania prowadzenia, wymaganych obowiązującymi przepisami, a także ulepszonego wykończenia i montowanego w standardzie wyposażenia.
Dacia Spring po modernizacji
Nie bez wpływu na taki stan rzeczy ma niewielka bateria, której pojemność to 26,8 kWh. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym w cyklu WLTP 14,6 kWh/100 km oznacza to zasięg realny około 150 km. Samochód można naładować prądem DC o mocy 30 kW.
Dacia Spring po liftingu. Ceny
Ceny Dacii Spring po liftingu zaczynają się od 76 900 zł za bazową wersję Essential z silnikiem o mocy 45. Natomiast za auto z silnikiem o mocy 65 KM trzeba zapłacić 86 lub 90 600 zł (odpowiednio Expression i Extreme). Samochód jest objęty dofinansowaniem z programu Mój Elektryk w wysokości 18 750 zł (27 tys. z kartą dużej rodziny).
Dacia Spring po modernizacji
To zaskakujące ceny bo Springa przed liftingiem nie dało się kupić za mniej niż... 106 tys. zł. A to oznacza, obniżenie cen o okrągłe 30 tys. zł!