Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
DS DS3 I 1.6 THP 150 KM
Citroen DS3 to niewielki samochód, który debiutował na salonie we Frankfurcie, jesienią 2009 roku. Na początku roku 2010 samochód trafił do salonów.
DS3 to pierwsze auto z nowej linii modelowej Citroena, którą zamierza on wejść do segmentu premium. Stąd ceny tych samochodów są wyższe niż wynikałoby to z wielkości auta, wyposażenie również jest bogate.
Głównym konkurentem DS3 jest brytyjsko-niemieckie Mini. Na jego tle francuskie auto pochwalić się może wygodniejszym wnętrzem i wyższym poziomem wyposażenia. Pojazd cieszy się dużym zainteresowaniem klientów na wielu europejskich rynkach. Wysoka cena oraz dotychczasowy wizerunek Citroena sprawiają jednak, że DS3 nie podbija serc (a raczej kieszeni) Polaków.
Wiosną 2014 DS3 został poddany liftingowi. Najbardziej widoczną zmianą są nowe reflektory przednie. Standardowo wykonane są technologii ksenonowej, ponadto otoczono je paskami diod LED. Zwiększono możliwości personalizacji samochodu. Pojawiły się m.in. nowe kolory nadwozia czy wzory felg.
Nie zabrakło nowości w zakresie jednostek napędowych - pojawiły się dwa bardzo oszczędne silniki wysokoprężne o mocach 100 i 120 KM. Auto trafi do salonów jesienią 2014.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-24