Euro NCAP rozbiła kolejne trzy auta debiutujące na europejskim rynku.
Hyundai Tucson
Niezależni specjaliści od bezpieczeństwa podjazdów przetestowali tym razem nowego Hundiai Tucsona, Mazdę MX-5 i Opla Karla.
Zdecydowanym zwycięzcą tej serii testów okazał się nowy Hyundai. Samochód – jako jedyny – otrzymał maksymalną ogólną notę 5 gwiazdek. Poziom zabezpieczenia dorosłych oceniono na 86 punktów procentowych. 85 punkty przyznano autu za ochronę najmłodszych. Po 71 punktów procentowych przyznano Tucsonowi za ochronę pieszych i dodatkowe systemy bezpieczeństwa.
Mazda MX-5
O sukcesie może też mówić Mazda. Wprawdzie jedyny kabriolet w tej serii testów otrzymał notę ogólną 4 gwiazdek, ale ta podyktowana jest głównie przeciętnym poziomem wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo (ocena 64 punkty procentowe). Na wysokie 84 punkty oceniono ochronę dorosłych. 80 punktów przyznano autu za ochronę dzieci. Japończykom udało się też uzyskać – rewelacyjny, biorąc pod uwagę kształty nadwozia – poziom ochrony pieszych. W tej kategorii MX-5 otrzymała aż 93 proc. punktów.
Opel Karl
Zdecydowanie najgorzej w tej serii testów zderzeniowych wypadł najmniejszy w grupie Opel Karl. Chociaż – podobnie jak Mazdę – ogólny poziom bezpieczeństwa oceniono na cztery gwiazdki, wyniki auta w poszczególnych kategoriach są zdecydowanie słabsze niż u pozostałej dwójki.
Za ochronę dorosłych przyznano autu 74 punkty procentowe. Ochronę dzieci oceniono na 72 procent. Jedynie 68 proc. punktów Opel zdobył w kategorii ochrony pieszych. Najsłabiej – na 64 punkty procentowe – oceniono dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.