Równe 25 lat temu na europejskim rynku pojawił się następca Malucha! Model, którego produkcję uruchomiono w czerwcu 1991 roku w zakładzie w Tychach, został oficjalnie zaprezentowany 9 grudnia 1991 roku w Rzymie. Tydzień później odbyła się uroczysta premiera auta w hotelu Victoria w Warszawie.
Fiat Cinquecento
By móc produkować następcę Fiata 126p, tyska fabryka musiała odmienić swoje oblicze. Oznaczało to napływ nowoczesnej technologii, kluczowej dla rozwoju zakładu. Tłocznię wyposażono w nowoczesne i automatyczne maszyny, w spawalni i na linii montażu zainstalowano 90 robotów Comau i wózków podwieszanych do transportu podzespołów. W ramach gruntownej modernizacji zakładu - w kwietniu 1992 roku - oddano do użytku nową linię lakierniczą.
Fiat Cinquecento
Dla debiutującego wówczas Cinquecento przewidziano dwa, chłodzone cieczą, silniki benzynowe: montowany wzdłużnie, dwucylindrowy silnik o pojemności 704 cm3 (31 KM), produkowany - wraz ze skrzynią biegów - w Bielsku-Białej, oraz czterocylindrową jednostkę o pojemności 903 cm3 (41 KM). Ta druga - od 1995 roku - również produkowana była w Polsce. Podstawowy motor był zmienioną i poprawioną wersją silnika wykorzystywanego już przez Fiata 126 Bis. W roku 1994 zadebiutowała także wersja Sporting z silnikiem 1108 cm3 rozwijającym 54 KM.
Fiat Cinquecento Sporting
Model Cinquecento, który w roku 1993 uplasował się na drugim miejscu w konkursie międzynarodowego Samochodu Roku, produkowany był wyłącznie w zakładzie „Tychy” w latach 1991-1998. W sumie wyprodukowano 1 164 525 sztuk.
Pod koniec roku 1998 samochód zastąpiony został w ofercie Fiata modelem Seicento. Ten przetrwał na rynku do 2010 roku i znalazł w sumie 1 328 973 nabywców.