Fiat Doblo II 1.4 T-Jet CNG 120 KM
Fiat Doblo
Fiat Doblo to niewielki dostawczak, który pojawił się w 2000 roku, w 2004 roku przeszedł lifting, a rok później doczekał się drugiej generacji. Auto oferowane było również w wersji typowo osobowej z pełnym przeszkleniem. Samochód imponuje pojemnością przestrzeni bagażowej, która w tym segmencie właściwie nie ma konkurencji.
Większość egzemplarzy traktowana była jak typowe pojazdy użytkowe, to znaczy, że nie podchodzono do nich ze zbyt wielkim szacunkiem. Do typowych usterek należą stuki w zawieszeniu (wahacze), pękanie alternatorów, w mocno obciążanych samochodach współpracy odmawiają amortyzatory, zdarzają się awarie listwy wtryskowej w silnikach wysokoprężnych.
Dużo lepszą opinią, po części wynikającą z młodszego rocznika, a więc i mniejszych przebiegów, cieszy się druga generacja Doblo, która pojawiła się w 2005 roku.
Fiat Doblo II
Druga generacja Fiata Doblo zbudowana została na powiększonej płycie podłogowej poprzednika. Zwiększono m.in kluczowy dla ilości przestrzeni we wnętrzu rozstaw osi. Chociaż auto wytwarzane jest wyłącznie w tureckiej fabryce Fiata w Bursie cieszy się dość dobrą opinią użytkowników. Prosta konstrukcja ogranicza koszty eksploatacji, pudełkowate nadwozie gwarantuje dużo miejsca we wnętrzu. W stosunku do poprzednika poprawiono jakość materiałów wykończeniowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24
2008-11-12 | Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych egzemplarzach siedmiu modeli Fiata i dwóch modeli Lancii, z powodu usterki listwy wtryskowej, może dojść do rozszczelnienia układu paliwowego. W skrajnym przypadku istnieje minimalne prawdopodobieństwo wystąpienia zapłonu.
Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych we Włoszech, Turcji i Polsce w okresie od września do października 2008 r.
W Polsce nabytych zostało 21 samochodów modeli objętych kampanią serwisową.
plik pdf |
2010-08-02 | Niektóre samochody marki FIAT model Doblo (samochody wyprodukowane w Turcji w Zakładzie Bursa w okresie od września 2009 do lutego 2010) mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych egzemplarzach ww. modelu z powodu niewłaściwej obróbki drążka stabilizatora mogą wystąpić trudności w utrzymaniu prawidłowego toru jazdy.
Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest:
108 samochodów Fiat Doblo Panorama o następujących zakresach numerów VIN:
od ZFA 26300008000920 do ZFA 26300008004999 od ZFA 26300009000500 do ZFA 26300009006875 179 samochodów Fiat Doblo Cargo o następujących zakresach numerów VIN:
od ZFA 26300008000360 do ZFA 26300008004996 od ZFA 26300009000504 do ZFA 26300009007020 |
2011-08-02 | W niektórych samochodach marki Fiat Doblo Panorama i Fiat Doblo Cargo wyposażonych w zestaw czujników Comfort, w przypadku wyłączenia poduszki powietrznej pasażera, może mieć miejsce ponowne, samoczynne uaktywnienie poduszki.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 540 samochodów marki Fiat Doblo Panorama oraz 190 samochodów marki Fiat Doblo Cargo. Lista numerów VIN w plikach do pobrania. Fiat Auto Poland S.A. nie posiada informacji na temat jakichkolwiek wypadków powodujących uszczerbek na zdrowiu związanych z tą usterką.
Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez Autoryzowanych Partnerów indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i przeprogramowania centralki.
plik pdf |