Euro NCAP rozbiło dwa nowe modele, które debiutują właśnie w salonach na Starym Kontynencie: BMW serii 5 (G30) i zmodernizowanego Fiata Doblo. Testom poddano pojazdy ze standardowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa. I tym razem, nie obyło się bez wpadek!
BMW otrzymało maksymalny wynik – pięciu gwiazdek. Za ochronę dorosłych przyznano autu 91 punktów procentowych. Zabezpieczenie dzieci oceniono na 85 proc. Bardzo dobrze wypadł też crashtest z udziałem manekina imitującego pieszego. Poziom ochrony przechodniów oceniono na wysokie 81 proc. Przeciętnie – 59 proc. – wypadła za to ocena dodatkowych systemów wspierających bezpieczeństwo jazdy.
Dużo gorsze wyniki zanotował – zmodernizowany ostatnio – Fiat Doblo. Auto, które konstrukcyjnie liczy już sobie ponad siedem lat (debiut w 2010 roku) oceniono na trzy gwiazdki. Ochronę zabezpieczenia dorosłych pasażerów – ocenioną na 75 proc. – uznać można za dobrą. Tego samego nie można jednak powiedzieć o poziomie ochrony dzieci (46 punktów procentowych) czy przechodniów (57 punktów procentowych). Bardzo słabo – co wynika oczywiście z pokrewieństwa z pojazdem o użytkowym charakterze – wypadła ocena dodatkowych systemów wspomagających bezpieczeństwo. W tej kategorii zmodernizowane Doblo otrzymało jedynie 25 proc. punktów!