Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
20.8 s.
Prędkość maksymalna
129 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Fiat Doblo I 1.6 16v 103 KM
Fiat Doblo
Fiat Doblo to niewielki dostawczak, który pojawił się w 2000 roku, w 2004 roku przeszedł lifting, a rok później doczekał się drugiej generacji. Auto oferowane było również w wersji typowo osobowej z pełnym przeszkleniem. Samochód imponuje pojemnością przestrzeni bagażowej, która w tym segmencie właściwie nie ma konkurencji.
Większość egzemplarzy traktowana była jak typowe pojazdy użytkowe, to znaczy, że nie podchodzono do nich ze zbyt wielkim szacunkiem. Do typowych usterek należą stuki w zawieszeniu (wahacze), pękanie alternatorów, w mocno obciążanych samochodach współpracy odmawiają amortyzatory, zdarzają się awarie listwy wtryskowej w silnikach wysokoprężnych.
Dużo lepszą opinią, po części wynikającą z młodszego rocznika, a więc i mniejszych przebiegów, cieszy się druga generacja Doblo, która pojawiła się w 2005 roku.
Fiat Doblo I
Doblo to samochód dostawczy charakteryzujący się prostą konstrukcją. Ze względu na pudełkowate nadwozie we wnętrzu modeli osobowych znaleźć można bardzo dużo miejsca, nie ma jednak co liczyć na wyszukane materiały wykończeniowe - w kabinie straszą nieosłonięte blachy. Mimo tego, auto cieszy się dobrą opinią. Jeśli nie wykorzystujemy go w charakterze wołu roboczego odwdzięcza się wysoką niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji. Na plus należy też zaliczyć bardzo dobre - jak na tę klasę - właściwości jezdne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24