Fiat rozszerza ofertę modelową Pandy. W salonach wkrótce pojawi się czteronapędowa wersja tego pojazdu.
Fiat Panda 4x4 to jedyny samochód o napędzie 4WD (na cztery koła) w segmencie "A". Auto ma długość 368, szerokość 167 i wysokość 160 cm. Rozstaw osi wynosi 230 cm, a rozstaw kół przednich i tylnych - odpowiednio 141 i 140 centymetrów.
Fiat Panda 4x4
W stosunku do klasycznej wersji przednionapędowej zmiany stylistyczne objęły kształt zderzaków, ponadto zastosowano plastikowe osłony podwozia. Samochód oferowany jest w dwóch nowych kolorach: pomarańczowym Sicilia Orange i metalizowanej zieleni Toscana Green (w sumie wybierać można spośród dwunastu kolorów, pięć z nich jest metalizowane).
Oprawa deski rozdzielczej zyskała wariant w tonacji zielonej i kolejną kieszeń na drobiazgi, materiałowe pokrycia siedzeń w trzech opcjach barwnych (zieleń, piaskowa, ciemnopomarańczowa) oraz kolejny schowek na podręczne przedmioty.
Fiat Panda 4x4
Nowy Fiat Panda 4x4 oferowany jest w Polsce tylko z 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. W stosunku do wcześniej stosowanego silnika wysokoprężnego wzrost momentu obrotowego sięga 30 procent. W tandemie z 6-stopniową skrzynią o skróconym przełożeniu pierwszego biegu, oznacza to łatwiejsze ruszanie (również pod górę) oraz lepsze przyspieszenia na drodze (większą elastyczność). Samochód ma osiągać prędkość 159 km/h oraz rozpędzać się do 100 km/h w 14,5 s. Średnie zużycie paliwa wg producenta, to 4,7 l/100, w praktyce będzie nieco wyższe.
Fiat Panda 4x4
Napęd 4x4 realizowany jest przez system "Torque on demand" i składa się z dwóch dyferencjałów oraz elektronicznie sterowanego sprzęgła, które automatycznie transferuje moment obrotowy pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi. System działa tak, że podczas normalnej jazdy na tylną oś trafia bardzo niewielki procent momentu, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Jeśli jednak koła przedniej osi zaczną się ślizgać, komputer to wykryje i automatycznie przekaże odpowiednią ilość momentu na tylną oś. Kierowca nie ma żadnej możliwości ingerencji w sposób działa napędu 4x4.
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4 jest standardowo wyposażona w system ESC (stabilizacji jazdy), którego elementem jest układ ELD (Electronic Locking Differential). Układ ten aktywuje się specjalnym przełącznikiem koło lewarka skrzyni biegów i pozostaje on włączony do prędkości 50 km/h. ELD potrafi przyhamować pojedyncze koło, które zaczyna się ślizgać, dzięki czemu cała oś jest w stanie zapewnić większą przyczepność (cały moment obrotowy nie idzie "w gwizdek", czyli nie trafia do bezproduktywnie kręcącego się koła o mniejszej przyczepności).
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4 otrzymał też zmodernizowane zawieszenie (z przodu na kolumnach MacPherson, z tyłu - belka skrętna), które ma być lepiej dostosowane do jazdy w terenie. O przyczepność dbają seryjne opony 175/65 R15 M+S. Wysokość zawieszenia i krótkie zwisy sprawiają, że Panda 4x4 dobrze radzi sobie w terenie. Prześwit wynosi 16 cm, kąt natarcia to 21 stopni, kąt zejścia - 36 stopni, a kąt rampowy - 20 stopni.
Fiat Panda 4x4
4x4 to zdecydowanie najlepiej standardowo wyposażona wersja w gamie nowej Pandy. Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. system stabilizacji toru jazdy ESC (wymagany przepisami unijnymi) wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym poślizgu ELD, klimatyzację manualną, radioodtwarzacz CD/MP3, 15-calowe alufelgi, elektrycznie sterowane lusterka oraz szyby, zdalnie sterowany zamek centralny, a także komputer pokładowy z menu w języku polskim.
Ponadto na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się m.in. system automatycznego hamowania City Brake Control, przesuwna kanapa tylna oraz system audio/nawigacji Blue&Me TomTom2.
Fiat Panda 4x4 z produkowanym w Polsce, w fabryce w Bielsku, silnikiem 1.3 Multijet II jest dostępna już na polskim rynku w cenie promocyjnej 59 990 złotych.