Obecna generacja Fiata Pandy wkroczyła niedawno w dziewiąty rok produkcji. Włosi starają się podtrzymać zainteresowanie miejskim modelem wprowadzając do salonów nową wersją – Panda Waze.
Auto stylizowane na małego crossover wyróżnia się dwubarwną konfiguracją nadwozia. Cechą szczególną są plastikowe nakładki błotników i listwy ochronne progów. Samochód ma również inaczej stylizowane zderzaki upodobniające go do auta terenowego.
Czarny dach połączyć można z sześcioma kolorami karoserii. Klienci mają do wyboru: biały Gelato White, niebieski Giotto Blue, żółty Sole Yellow, szary Moda Gray, czerwony Amore Red i szary metalizowanym Colosseo Grey. Wyraźnie kontrastujące z wyglądem nadwozia są połyskujące, czarne akcenty znajdujące się na dolnej części zderzaka, uchwytach drzwi i obudowie lusterek. Standard obejmuje m.in.: dwukolorowe obręcze kół w rozmiarze 15 cali. W kabinie znajdziemy np. fotele ozdobione biało-zielonymi przeszyciami.
Nazwa modelu – Waze – wzięła się od niezwykle popularnej aplikacji Waze, która pozwala omijać korki. Każdego dnia na całym świecie korzysta z niej ponad 115 milionów użytkowników zgromadzonych informując się nawzajem (w czasie rzeczywistym) o warunkach panujących na drodze i pozwalając w ten sposób aplikacji Waze znaleźć optymalne trasy.
Nowa odmiana Pandy oferowana będzie wyłącznie z benzynowym silnikiem 1.2 l o mocy 69 KM. Jednostka sprzęgana jest z ręczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła.
Mimo 9 lat obecności na rynku Fiat Panda pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się aut miejskich w Europie. Od 2012 roku model jest też niekwestionowanym liderem sprzedaży nowych aut we Włoszech.