chceauto.pl
x

Fiat Tipo I FL 1.4 80 KM

Fiat Tipo I FL 1.4 80 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1993
Średnia cena
1 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1372 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
80 KM
0-100 km/h
12.6 s.
V max
167 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
350 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.9 s.
Prędkość maksymalna
152 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Fiat Tipo I FL 1.4 80 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Fiat Tipo I FL 1.4 80 KM

Fiat Tipo I FL 1.4 80 KM

Fiat Tipo

Samochód pojawił się na rynku w 1988 roku, najmłodsze egzemplarze pochodzą z 1996 roku. W 1989 auto zdobyło tytuł Car of the Year.
W tak wiekowych pojazdach trzeba liczyć się z awariami właściwie wszystkiego. Najwięcej problemów stwarza zawieszenie (specyfika polskich dróg), częste są awarie alternatora, trzeba uważać na przegrzewanie silników, co kończy się uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Fiat Tipo nie jest jednak skomplikowaną konstrukcją, dzięki czemu naprawy są tanie. Samochody regularnie serwisowane raczej nie doświadczają poważnych awarii, które unieruchamiających pojazdy.


Fiat Tipo I FL

Fiat Tipo to nazwa historyczna. Pierwszy pojazd o tej nazwie produkowany był w latach 1988-1995. Ówczesny Fiat Tipo był przedstawicielem segmentu samochodów kompaktowych i dostępny był z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback. Auto było większym bratem pozycjonowanego w segmencie B Fiata Uno. W oparciu o Tipo budowany był również czterodzwiowy sedan - Fiat Tempra. W 1995 roku Tipo zostało zastąpione przez - pierwszą generację - modeli Brava/Bravo.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-07

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Fiat Tipo zmianach. Ceny2020-12-14Pół miliona egzemplarzy Fiata Tipo2019-02-21Fiat Tipo bestsellerem w Polsce2019-02-07Fiat Tipo Sport2019-01-17Polacy wybierają Fiata Tipo2017-10-08Tipo S-Design w Polsce. Ceny2017-08-29

Fiat Tipo I FL 1.4 80 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.6 75 KM benzyna1993hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność

Fiat Tipo I FL 1.4 80 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS