Fiat Tipo Sport to nowa wersja najlepiej sprzedającego się w Polsce modelu włoskiego producenta. Od razu wyjaśnijmy jednak, że sportowy w tym aucie jest tylko wygląd.
Fiat Tipo Sport
Niestety, Fiat systematycznie, już od lat się "zwija". Przeciąga produkcję starych modeli, a zamiast wprowadzać nowe - pokazuje różne odmiany stylistyczno-wyposażeniowe, które mają sprawić wrażenie, że oferta jest szeroka i się zmienia.
Najpierw ze sprzedaży wycofano kompaktowe Bravo, potem zniknęło subkompaktowe i mocno stare Punto. Następców obu modeli nie zaprezentowano, więc dziś oferta marki Fiat składa się głównie ze starej Pandy, która debiutowała w 2011 roku i jeszcze starszej "pięćsetki" (premiera w 2007 roku).
Jedynym względnie nowym modelem Fiat jest Tipo, które do salonów trafiło w 2015 roku. Nie dziwi więc, że to właśnie ten model stanowi filar sprzedaży włoskiej marki - w zeszłym roku z salonów wyjechało ich ponad 8 tys, co stanowi ponad 60 proc. całej sprzedaży Fiata w Polsce... W innych krajach wygląda to podobnie, Tipo odpowiada bowiem za 70 procent całej sprzedaży Fiata poza Włochami.
Fiat Tipo Sport
By podtrzymać zainteresowanie Fiatem Tipo Włosi wprowadzili właśnie kolejną wersję - do S-Design, Street i Mirror dołącza właśnie wersja Sport.
Niestety, podobnie, jak w przypadku pozostałych odmian chodzi jedynie o wersję stylistyczno-wyposażeniową, brak jakichkolwiek zmian technicznych.
Fiat Tipo Sport wyróżnia się zmienionymi zderzakami o bardziej agresywnych kształtach (tylny z dyfuzorem), nakładkami na progi, spojlerem dachowym oraz 18-calowymi kołami. Opcjonalnie samochód może otrzymać dwubrawne nadwozie - dach może być czarny.
Brak jednak modyfikacji technicznych. Tipo Sport ma standardowe zawieszenie i hamulce. O ile wersja ta będzie dostępna wyłącznie jako hatchback (sedan i kombi zostały wykluczone) to producent nie pokusił się nawet o rezygnację ze słabszych jednostek napędowych.
W efekcie Tipo Sport będzie można zamówić z silnikami 120-konnymi (1.4 T-Jet i 1.6 Multijet) oraz 95-konnymi (1.4 i 1.3 Multijet). Standardowo wszystkie wersje posiadają manualną skrzynię biegów, jedynie 120-konny diesel może być opcjonalnie łączony z dwusprzęgłową przekładnią DCT.