Po czterech latach na rynku Fiat zmodernizował Tipo. Co zmieniło się w tym chętnie kupowanym w Polsce modelu?
Fiat Tipo Life
Całkiem sporo. Nowy jest wygląd, gama wyposażeniowa, pojawiły się również nowe technologie oraz silniki. Nowością jest również crossover o nazwie Tipo Cross.
Gama Fiata Tipo po liftingu będzie obejmować trzy poziomy wyposażenia - Tipo, Life i City Life, każdy z nich będzie dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (sedan, hatchback i kombi). Do tego dochodzi wersja uterenowiona, dostępna w wariantach o nazwie City Cross oraz Cross i - co ciekawe - wyłącznie jako hatchback, a nie kombi.
Fiat Tipo
Zmiany stylistyczne najłatwiej dostrzec z przodu - pojawił się nowy grill, zderzak oraz światła. Na osłonie chłodnicy dostrzeżemy zmienione logo Fiata, Tipo jest drugim modelem po zmodernizowanej "pięćsetce" z tym rozwiązaniem.
Światła Tipo wykonano w technologii full-LED, zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Fiat Tipo Cross
Nowe są multimedia. Zamiast analogowych zegarów zastosowano konfigurowalne cyfrowe zegary, oparte o 7-calowy wyświetlacz TFT. Natomiast na konsoli środkowej wygospodarowano miejsca na dotykowy ekran 10,25 cala, za pośrednictwem którego można sterować nowym, pokładowym systemem infotainment UConnect 5. Nowa jest kierownica, a także panel sterowania klimatyzacją.
Tipo Cross dość mocno wyróżnia się na tle pozostałych modeli. Samochód otrzymał nakładki na progi i błotniki, zmienione zderzaki oraz inną osłonę chłodnicy. Podniesione zawieszenie i wyższe koła sprawiają, że auto jest o 7 cm wyższa niż pozostałe wersje. Co ciekawe jednak, przez plastikowe osłony pod zderzakami, prześwit wzrósł znacznie mniej, bo tylko 4 cm.
Fiat Tipo
Fiat Tipo otrzymał również szereg nowych systemów wspomagających kierowcę, m.in. system rozpoznawania znaków, asystenta pasa ruchu, adaptacyjne światła drogowe, asystensta martwego kąta oraz bezkluczykowy system dostępu.
Nowa jest również gama silnikowa. Bazową jednostką jest trzycylindrowy, doładowany silnik 1.0 GSE, który generuje 100 KM i 190 Nm (przy 1500 obr/min). Ta jednostka zastąpi obecnie stosowany wolnossący silnik 1.4 o mocy 95 KM. Z gamy znika również doładowany silnik 1.4 o mocy 120 KM.
Fiat Tipo po liftingu będzie dostępny również ze znanymi wysokoprężnymi silnikami: 1.3 Multijet o mocy 95 KM i 1.6 Multijet o mocy 130 KM (wcześniej generował 120 KM).
Ceny i daty rynkowej premiery odświeżonego Tipo jeszcze nie ujawniono.