Chociaż gama modeli Fiata systematycznie topnieje, a pozycja rynkowa marki od lat jest coraz słabsza, to Polacy wciąż czują do włoskiej marki sentyment. Dowód? Fiat Tipo w styczniu br. uzyskał najlepszy wynik sprzedaży wśród osób prywatnych w segmencie aut kompaktowych. Miejsce numer jeden w klasie zapewniło Tipo 626 rejestracji. Do tej liczby należy dodać jeszcze samochody kupowane przez firmy, dzięki czemu Ccłkowita sprzedaż modelu wyniosła w styczniu 992 sztuki, plasując Tipo na siódmym miejscu w rankingu najchętniej wybieranych samochodów w Polsce.
Fiat Tipo
Styczniowy wynik to już kolejny rekordowy miesiąc Fiata Tipo. W zeszłym roku polscy kierowcy nabyli 8058 sztuk tego modelu, co stanowiło 62 proc. wszystkich zarejestrowanych nad Wisłą nowych samochodów Fiata, i co zapewniło Tipo trzecie miejsce w klasie aut kompaktowych wśród klientów indywidualnych w całym 2018 roku.
Skąd tak duży sukces włoskiego kompaktu nad Wisłą? Do wspomnianego już sentymentu należy dodać atrakcyjne ceny (sedana można kupić za mniej niż 50 tys. zł) oraz rozmiary, dzięki którym auto może pełnić rolę pojazdu rodzinnego.
Fiat Tipo sedan
Gamę Fiata Tipo tworzą trzy wersje nadwoziowe (sedan, hatchback i Station Wagon, czyli kombi), dostępne w trzech wersjach wyposażenia Pop, Easy i Lounge. Dodatkowo w 2019 roku do rodziny Tipo dołączyły aż cztery nowe wersje wyposażenia: Mirror, Street, S-Design i Sport.
Wersja Mirror jest przeznaczona dla rodzin, dla których szczególnie ważna jest łączność ze światem, natomiast Street łączy styl z przestronnością i wygodą, stanowiąc propozycję dla młodych kierowców. Nowa wersja S-Design dzięki odnowionej stylistyce nadwozia, jak i wnętrza, ma teraz jeszcze silniejszy charakter. Do jej najważniejszych nowości należy robiący wrażenie czerwony kolor nadwozia (Rosso Passione) połączony z kontrastującym czarnym dachem (opcja na zamówienie), uzupełniający aktualne kolory: szary Metropoli, czarny Cinema, biały Gelato i szary Colosseo.
Fiat Tipo
Nowa wersja Sport została przygotowana we współpracy z marką Mopar i jest przeznaczona dla osób poszukujących samochodu, który wyróżnia się sportowym stylem.
Wersje Tipo Sport i S-Design zostały odświeżone również w zakresie dostępnych jednostek napędowych. Silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM i silnik 1.3 Multijet o mocy 95 KM dołączył do oferowanych już jednostek 1.4 T-Jet o mocy 120 KM i 1.6 Multijet o mocy 120 KM, z których ta ostatnia współpracuje z automatyczną skrzynią biegów DCT. Obie wersje mają w standardzie system UconnectTM 7" HD LIVE z dotykowym wyświetlaczem z integracją systemu Apple CarPlay lub Android AutoTM.
Wysoki wynik styczniowej sprzedaży jest też odpowiedzią rynku na ogłoszoną na początku tego roku wielką wyprzedaż samochodów Fiata z rocznika 2018.
U dilerów czeka szeroka gama modeli Tipo, teraz w cenach niższych nawet do 12 000 zł. Wyprzedaż kończy się 31 marca 2019 r. lub wraz z wyczerpaniem dostępności.