chceauto.pl
x

Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KM

Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2009
Średnia cena
22 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
136 KM
0-100 km/h
11 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
32 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
4.5%
Średni przebieg
47 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
550 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KMFord Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KMFord Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KMFord Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KMFord Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KMFord Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KMFord Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KMFord Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KM

Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KM

Ford Focus trafił do sprzedaży w 1998 roku i w niezmienionej formie przetrwał na rynku aż 7 lat. Druga generacja pojawiła się w 2007 roku i produkowana jest aż do dzisiaj. W przypadku I generacji najlepiej sprzedającą się wersją był pięciodrzwiowy hatchback (bagażnik - 350/1205). Na polskich drogach równie łatwo też o kombi -"Turnier"(bagażnik 520/1580) oraz wersję trzydrzwiową. Sedan mimo pojemności kufra wynoszącej aż 490 l., cieszy się zdecydowanie mniejszą popularnością.

W oparciu o podzespoły Focusa w 2003 roku powstał Focus C-max, którego głównym zadaniem było odebranie klientów Renault Scenic i Citroenowi Xara Picasso. Ale uwaga - w samochodzie zastosowano zupełnie inną płytę podłogową, tę samą, na bazie której rok później zbudowano Focusa II generacji.

Pierwsza generacja tego auta była produkowana w niemieckiej fabryce Forda w Saarlouis aż do 2010 roku. W 2007 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi, przy czym wprowadzono do oferty nowy silnik wysokoprężny oraz zmieniono nazwę - od tego momentu auto nazywało się Ford C-max, co miało na celu podkreślenie, że C-max nie jest wersją nadwoziową Focusa, ale osobnym modelem. W 2010 roku pojawiła się druga generacja tego modelu.

Do napędu Focusów C-Max stosowano szeroką paletę jednostek. Benzynowe pochodzą ze znanej serii Zetec. Wszystkie, począwszy od 1.6 (100 KM) poprzez 1.8 (115 KM), aż po 2.0 (130 KM) posiadają szesnastozaworowe głowice i plastykowe kolektory dolotowe, co oznacza słabą tolerancję na gaz. Najsłabsza jednostka posiada rozrząd oparty na pasku, dwie kolejne - na łańcuchu.

Początkowo w Focusie C-max dostępne były dwie wysokoprężne jednostki o pojemnościach 1.6 i 2.0, obie produkcji... francuskiej (konkretnie grupy PSA, Peugeot-Citroen). Posiadały one wtrysk typu common-rail, a niektóre wersje również (niestety) filtr cząstek stałych (DPF). Przy okazji liftingu w 2007 roku pojawiła się już trochę archaiczna (z żeliwną głowicą) fordowska jednostka o pojemności 1.8.

Generalnie lepszą opinią cieszą się silniki francuskie. Najlepiej wybrać auta bez filtra DPF, wówczas największym problemem jest zużywające się koło dwumasowe (koszt wymiany ze sprzęgłem to ok. 3 tys. zł), zawieszać może się zawór ERG. Silnik 1.8 ma więcej wad - poza kołem dwumasowym, pojawiają się wycieki oleju, zaszwankować może również układ wtryskowy.

Silniki 1.6 TDCI były objęte akcją nawrotową dotyczącą układu smarowania wałka rozrządu oraz wentylatora chłodnicy.

Warto mieć na uwadze, że napędzane silnikami Diesla samochody z początku produkcji będą miały już za sobą potężne przebiegi, przez co ich eksploatacja raczej nie będzie bezawaryjna.

Ford Focus C-max słynie również ze świetnego trzymania się drogi, praktycznie niezrównanego w segmencie minivanów, i niezłej jakości wykonania. W przeciwieństwie do Focusa I, zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo dobre i bezwypadkowe egzemplarze właściwie nie mają problemów z rdzą.

Małe figle czasem potrafi płatać instalacja elektryczna (np. problemy z wycieraczkami, oświetleniem, otwieraniem szyb) oraz układ chłodzenia (awarie pomp wodnych). W wyeksploatowanych egzemplarzach przestają też działać cięgła od lewarka skrzyni biegów.

Zarzuty można mieć również do uszczelek drzwi, które z upływem czasu tracą elastyczność, przez co zaczynają skrzypieć. Sytuację ratować można stosując regularne smarowanie lub po prostu wymieniając je na nowe. Dość szybko podlega zużyciu również tapicerka foteli, ale głównie w niższych wersjach wyposażenia.

Naprawa wielowahaczowego tylnego zawieszenia lepiej nie powierzać autoryzowanym serwisom, koszty mogą okazać się bardzo wysokie. Z przodu zastosowano tradycyjną kolumnę McPhersona. Wahacze są stosunkowo wytrzymałe, najszybciej poddają się łączniki stabilizatorów.

Trzeba jednak przyznać, że w rankingach niezawodności samochód plasuje się na czołowych miejscach. Jeśli uda nam się znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, powinniśmy być z niego zadowoleni. Dobra opinia, jaką cieszy się Focus C-max, gwarantuje również brak problemów odsprzedażą.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-10-30

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Ford Focus C-max - Duży i to prowadzenie2011-10-30Dla kierowcy czy dla rodziny?2011-12-26

Ford Focus C-Max CRASHTEST

Ford Focus C-Max - AKCJE NAWROTOWE

2011-04-07Ford poinformował, że w samochodach występuje usterka mechanizmu blokowania odchylania siedzenia w drugim rzędzie. Jeśli oparcie siedzenia będzie wielokrotnie przestawiane do położenia złożonego, mechanizm zatrzasku siedzenia może ulec uszkodzeniu. W efekcie może dojść do odchylania się siedzenia bez podnoszenia dźwigni zwalniającej. Na rynku polskim kampanią naprawczą z tego powodu objęto 64 pojazdy

plik pdf
2011-07-12W niektórych samochodach Ford Focus i Ford Focus C-Max wyprodukowanych w fabryce w Saarlouis między 19.02.2004 r. a 22.05.2007 r. oraz w fabryce w Valencii między 19.02.2004 r. a 31.05.2006 r., istnieje ryzyko powstania korozji na skutek stosowania dużej ilości soli na drogach podczas miesięcy zimowych. Korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i spowodować przegrzanie, co z kolei może prowadzić do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz sąsiednich przewodów i elementów.

plik pdf

Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen C4 Grand Picasso

Citroen C4 Grand Picasso

2.0 HDI 136 KM diesel2009VANautomatprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

2.0 TDI 140 KM diesel2009VANautomatprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford S-MAX

Ford S-MAX

2.0 TDCI 140 KM diesel2009VANautomatprzedni
cena średnia 27 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso

2.0 HDI 136 KM diesel2009VANautomatprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

2.0 TDI 140 KM diesel2009VANautomatprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Galaxy

Ford Galaxy

2.0 TDCI 140 KM diesel2009VANautomatprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Focus C-Max I 2.0 TDCI 136 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS