Ford zaprezentował oficjalnie Mondeo Vignale. Samochód jest zapowiedzią nowej luksusowej marki, która ma wyodrębnić się z Forda na podobnych zasadach jak DS z Citroena.
![Ford Mondeo Vignale](https://img.chceauto.pl/arts/ford-mondeo-vignale-1891-16575_v3.jpg)
Ford Mondeo Vignale
Pierwszym modelem z nowej serii jest Mondeo. Na tle standardowych wersji tego modelu Vignale wyróżnia się unikatową osłoną chłodnicy z kratką powietrza o strukturze plastra miodu, przestylizowanymi zderzakami i dodatkowymi chromowanymi listwami ozdobnymi. Ponadto na klapie bagażnika dostrzec można pokaźnych rozmiarów napis Vignale. Nie znajdziemy za to nigdzie napisu Mondeo.
![Ford Mondeo Vignale](https://img.chceauto.pl/arts/ford-mondeo-vignale-1891-16576_v3.jpg)
Ford Mondeo Vignale
Standardowym wyposażeniem są również zarezerwowane dla Vignale 18-calowe felgi ze stopów lekkich. W kabinie znajdziemy pikowaną, skórzaną tapicerkę i dekoracyjne elementy, które – dla jak najwyższej precyzji – przycinane były laserem. Za wykończenie każdego egzemplarza odpowiadać będzie specjalne Vignale Centre w hiszpańskiej Valencii, a cały proces będzie odbywał się ręcznie.
![Ford Mondeo Vignale](https://img.chceauto.pl/arts/ford-mondeo-vignale-1891-16579_v3.jpg)
Ford Mondeo Vignale
Pierwszy raz w historii Mondeo na liście wyposażenia znalazł się system aktywnej redukcji hałasu, który – w oparciu o trzy mikrofony i specjalny moduł sterujący – emituje w kabinie dźwięki o częstotliwościach redukujących szumy spoza wnętrza.
Do standardowego wyposażenia należą adaptacyjne reflektory LED, system multimedialny SYNC2, podgrzewana kierownica czy 12-głośnikowy system audio marki Sony. Na pokładzie znajdziemy też m.in. systemy rozpoznawania znaków drogowych, wykrywania pieszych, zapobiegania kolizjom w ruchu miejskim i automatycznego parkowania.
![Ford Mondeo Vignale](https://img.chceauto.pl/arts/ford-mondeo-vignale-1891-16580_v3.jpg)
Ford Mondeo Vignale
Ford Vignale Mondeo oferowany będzie wyłącznie z topowymi jednostkami napędowymi. Do wyboru są benzynowy silnik 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM lub 203 KM, który parowany jest z automatyczną skrzynią biegów oraz wysokoprężny 2.0 TDCI rozwijający 180 KM lub – w wersji biturbo - 210 KM (ze skrzynią manualną lub automatyczną). Gamę uzupełnia samochód hybrydowy napędzany silnikiem benzynowym oraz elektrycznym o łącznej mocy 187 KM. Dostępny będzie napęd wszystkich kół.
![Ford Mondeo Vignale](https://img.chceauto.pl/arts/ford-mondeo-vignale-1891-16578_v3.jpg)
Ford Mondeo Vignale
Mondeo jest pierwszym modelem z serii Vignale, ale nie ostatnim. Jeszcze w tym roku zadebiutuje kolejny model, czyli S-Max Vignale.
Ford przywiązuje dużą wagę do obsługi osób kupujących auta. W centrach dużych miast mają powstać nowe salony o nazwie FordStore. Będą to duże obiekty o wysokim standardzie, podzielone na kilka stref (powitalna, serwisowa, sprzedażowa, flotowa).
![Ford Mondeo Vignale](https://img.chceauto.pl/arts/ford-mondeo-vignale-1891-16581_v3.jpg)
Ford Mondeo Vignale
Samochody będą eksponowane tak, by dało się je łatwo porównać, tzn w jednym miejscu znajdą się np. SUV-y (Kuga, EcoSport, Edge), a osobno - samochody sportowe (Focus RS i ST oraz Fiesta ST). W salonach FordStore będzie sprzedawany także Mustang, który po raz pierwszy oficjalnie będzie dostępny w Europie.
![VignaleLounge w FordStore](https://img.chceauto.pl/arts/ford-mondeo-vignale-coraz-blizej-1891-16582_v3.jpg)
VignaleLounge w FordStore
Plany zakładają, że w tym roku w całej Europie powstanie 200 salonów FordStore, a w przyszłym - kolejne 300.
W salonach FordStore powstaną również specjalne strefy Vignale Lounge, w których w luksusowych warunkach ma odbywać się sprzedaż samochodów Vignale.
Warto dodać, że osoby kupujący Forda Vignale będą otoczeni opieką przez cały czas posiadania samochodów. Dostępne będzie m.in. czynny 24h/dobę telefon, pod którym konsultanci pomogą w razie problemu technicznego czy jakichkolwiek wątpliwości. Klienci będą mogli również pobrać specjalną aplikację ułatwiającą zarządzanie autem, kontakt z centrum pomocy, zlokalizowanie serwisu czy stacji benzynowej.