Na kilkanaście dni przed premierą w Paryżu, Ford opublikował pierwsze informacje na temat nowego Mondeo.
Samochód, który pojawić ma się w salonach z początkiem przyszłego roku zbudowany został w oparciu o płytę podłogową poprzednika. Chociaż bez zmian pozostał wynoszący 2850 mm rozstaw osi, nowy model zaprojektowano właściwie od podstaw.
Wnętrze nowego Forda Mondeo
Stylistyka auta nawiązuje do nowego Focusa. W oczy rzuca się m.in charakterystyczna, trapezoidalna osłona chłodnicy. Wiadomo już, że auto oferowane będzie w trzech wersjach nadwoziowych - jako sedan, liftback i kombi.
Najwięcej nowości czeka jednak pod maską. Nowy Ford Mondeo będzie pierwszym samochodem segmentu D, który napędzany ma być benzynowym silnikiem o zaledwie trzech cylindrach. Auto otrzymać ma 1,0-litrowy, turbodoładowany silnik EcoBoost, jaki oferowany jest m.in w nowym Focusie. Motor, jaki trafić ma do Mondeo rozwija moc 125 KM i dysponuje momentem obrotowym 170 Nm (200 przy wykorzystaniu funkcji chwilowego "przeładowania", tzw. "overboost").
Nowy Ford Mondeo
Co ważne, maksymalny moment obrotowy jednostki, której blok zmieściłby się na kartce papieru A4 (silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa, aluminiową głowicę i turbosprężarkę o niskiej bezwładności potrafiącą rozpędzić się do 248 tys. obr./min), dostępny jest już od 1450 obr./min. Sam silnik emitować ma jedynie 130 gramów CO2/km.
Silnik 1,0 turbo ecoboost
To niejedyna nowość w palecie jednostek napędowych. Uzupełni ją również nowy benzynowy silnik 1,5 EcoBoost, który zastąpić ma w ofercie produkowany obecnie motor o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM.
W Europie najmocniejszą jednostką napędową będzie dwulitrowy, turbodoładowany EcoBoost o mocy 240 KM. W USA, gdzie auto oferowane będzie pod nazwą Fusion, dostępna będzie też większa, czterocylindrowa jednostka o pojemności 2,5 l.
Nowy Ford Mondeo kombi
Tylko w Stanach auto oferowane będzie z klasyczną, automatyczną skrzynią biegów. Europejskie modele mają być dostępne z ręczną, sześciostopniową przekładnią lub nową, sześciostopniową, zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową.
Absolutną nowością będzie również wersja hybrydowa. Mondeo HEV będzie napędzane benzynowym silnikiem o pojemności 2.0 oraz małym silnikiem elektrycznym, który będzie czerpał energię z baterii litowo-jonowych o pojemności 35 kWh.
Nowy Ford Mondeo
Kolejna nowość to samochód z silnikiem wysokoprężnym o napędzie wszystkich kół. Takiego Mondeo wcześniej nie było.
Nowe Mondeo, w obu wersjach nadwoziowych (hatchback i kombi) zadebiutuje oficjalnie na salonie paryskim pod koniec miesiąca. Wtedy poznamy też dokładną specyfikację. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią.