Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
12.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.8 s.
Prędkość maksymalna
195 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Ford Mustang IV 3.8 145 KM
Ford Mustang
Ford Mustang to kultowy, amerykański samochód sportowy. Pierwsze auto o tej nazwie pojawiło się już w 1964 roku.
W 1993 roku debiutowała trzecia generacja tego modelu, którą produkowano przeszło 10 lat. Samochód oferowany był jako coupe i kabriolet z silnikami V6 i V8. Auto bazowało na mocno zmodernizowanej płycie nazwanej Fox, która wykorzystywana była w poprzedniej, produkowanej przez 15 lat, generacji Mustanga.
Nic więc dziwnego, że gdy w 2005 roku debiutowała piąta generacja Forda Mustanga, oparto ją na zupełnie nowej płycie podłogowej nazwanej D2C. Również to auto sprzedawano jako coupe i kabriolet, a za napęd służyły silniki V6 i V8 (również doładowane).
W 2009 roku samochód poddano liftingowi, pojawiły się również nowe jednostki napędowe. Rewolucją jest zupełnie nowy, podstawowy silnik V6.
Ford Mustang IV
Czwarta generacja Forda Mustanga zadebiutowała w pod koniec 1993 roku. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku z początkiem 1994 roku. Po – niezbyt udanym – romansie z kantami, styliści po raz kolejny postawili na krągłości. Ku uciesze fanów auta na maskę powrócił legendarny symbol galopującego rumaka, a w okolicach tylnych nadkoli pojawiły się charakterystyczne dla pierwszego wcielenia wloty powietrza. Podstawowy – niezbyt popularny – model napędzany był silnikiem V6 o pojemności 3,5 l i mocy 150 KM. Większość egzemplarzy sprzedawanych była jednak z silnikami V8 o pojemnościach od 4,6 l do 5,0 l i mocach między 225 KM a 305 KM (wersja Cobra). W 1999 roku – w 35. rocznicę debiutu pierwszego Mustanga – autu zafundowano solidny lifting. Samochód otrzymał nieco ostrzejsze kształty karoserii, podstawowe proporcje pozostały jednak niezmienione. Wszystkie egzemplarze mają napęd na tylne koła. Moc przenoszona jest przez pięcio- lub sześcio- stopniową ręczną skrzynię biegów bądź 4-biegowy automat. Wraz z liftingiem pojawiła się nowa, topowa odmiana Cobra Supercharged – z silnikiem 4,6 l V8 o mocy 390 KM. Auto produkowane było do 2004 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-07