Ford Mustang VI FL 5.0 V8 450 KM
Ford Mustang
Ford Mustang to kultowy, amerykański samochód sportowy. Pierwsze auto o tej nazwie pojawiło się już w 1964 roku.
W 1993 roku debiutowała trzecia generacja tego modelu, którą produkowano przeszło 10 lat. Samochód oferowany był jako coupe i kabriolet z silnikami V6 i V8. Auto bazowało na mocno zmodernizowanej płycie nazwanej Fox, która wykorzystywana była w poprzedniej, produkowanej przez 15 lat, generacji Mustanga.
Nic więc dziwnego, że gdy w 2005 roku debiutowała piąta generacja Forda Mustanga, oparto ją na zupełnie nowej płycie podłogowej nazwanej D2C. Również to auto sprzedawano jako coupe i kabriolet, a za napęd służyły silniki V6 i V8 (również doładowane).
W 2009 roku samochód poddano liftingowi, pojawiły się również nowe jednostki napędowe. Rewolucją jest zupełnie nowy, podstawowy silnik V6.
Ford Mustang VI FL
Samochód po raz pierwszy w historii nie korzysta z rozwiązań technicznych opracowanych z myślą o innych modelach. Płyta podłogowa i silniki od początku projektowane były specjalnie z myślą o Mustangu. W przeciwieństwie do poprzedników auto trafiło też do oficjalnej sieci dealerskiej Forda na Starym Kontynencie.
Specjalnie z myślą o europejskich klientach zaprojektowano stosunkowo niewielki - jak na Mustanga - czterocylindrowy silnik 2,3 l EcoBoost. Wyposażony w turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni motor rozwija moc 309 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym aż 407 Nm! Początkowo w ofercie znalazł się też zmodernizowany 3,7 l V6 o mocy przeszło 300 KM oraz topowy silnik V8 o pojemności 5,0 l. Jednostka to zmodernizowana konstrukcja znana z poprzedniej generacji Mustanga. Silnik otrzymał ulepszony układ rozrządu i głowice. Silnik może się pochwalić maksymalną mocą 420 KM i momentem obrotowym 529 Nm.
Napęd, klasycznie, przenoszony jest na tylną oś. Klienci mają do wyboru ręczną i automatyczną skrzynię biegów. Ta ostatnia, standardowo, wyposażona jest w łopatki pozwalające sterować zmianą przełożeń bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Nabywców ucieszą też zmiany w zawieszeniu. Na tylnej osi pojawił się nowy, niezależny układ, który nie tylko zdecydowanie poprawia właściwości jezdne, ale też pozwala na zastosowanie zdecydowanie większych tarcz hamulcowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-01-13