Ford zaprezentowało Rangera nowej generacji. Projekt prowadziło Centrum Rozwojowe Produktów Forda w Australii. Międzynarodowy team projektantów i inżynierów współpracował z zespołami z całego świata.
Ford Ranger
W projekcie nadwozia na pierwszy rzut oka dostrzega się z przodu nową osłonę chłodnicy i reflektory w kształcie litery C. Po raz pierwszy Ford Ranger oferuje matrycowe reflektory diodowe. Światła tylne zostały zaprojektowane w harmonii z sygnaturą świetlną, którą wykorzystano w reflektorach z przodu.
We wnętrzu kabiny, przypominającej samochód osobowy, zastosowano wysokiej jakości, miękkie w dotyku materiały oraz centralny wertykalny ekran dotykowy z systemem łączności i rozrywki SYNC 4.
Ford Ranger
Pod nowym nadwoziem kryje się zmodernizowane podwozie o rozstawie osi dłuższym o 50 mm i rozstawie kół szerszym o 50 mm niż w poprzednim Rangerze. Konstrukcja przodu Rangera zapewnia więcej miejsca w komorze silnika dla nowej jednostki napędowej V6 i jest gotowa na ewentualne przyjęcie innych technologii napędowych w przyszłości.
Nowocią w gamie silnikowej jest trzylitrowy turbodiesel V6, dopracowany specjalnie dla Rangera. Jest to jedna z trzech opcji silników turbodoładowanych dostępnych w momencie wprowadzenia na rynek. W ofercie znajdą się również dwulitrowe, rzędowe, czterocylindrowe silniki Diesla z jedną turbosprężarką oraz BiTurbo. Podstawowy silnik jest dostępny w dwóch wersjach mocy.
Ford Ranger
Klienci będą mieli do wyboru dwa systemy napędu na cztery koła – z elektronicznym załączaniem obu osi w trakcie jazdy lub nowy system stałego napędu na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”.
Sercem komunikacji w Rangerze jest duży, 10,1-calowy lub opcjonalnie 12-calowy ekran dotykowy na konsoli środkowej. Stanowi on uzupełnienie w pełni cyfrowego kokpitu i jest wyposażony w najnowszy system Forda SYNC 4, który może być obsługiwany z pomocą poleceń głosowych, sterujących systemami komunikacji, rozrywki i informacji.
Ford Ranger
Wiele z tradycyjnych elementów kontroli nad trybami jazdy zostało przeniesionych z kokpitu i konsoli środkowej do specjalnie do tego celu stworzonej strony-ekranu na wyświetlacza SYNC. Jednym naciśnięciem przycisku kierowca może przejść do ekranu dla wszystkich trybów terenowych i szosowych, gdzie może monitorować układ napędowy, kąt skrętu kół, kąty nachylenia i przechyłu pojazdu oraz inne parametry i ustawienia.
Wyświetlacz współpracuje również z systemem kamer 360 stopni, który ułatwia parkowanie w ciasnych miejskich przestrzeniach lub pomaga pokonywać trudny teren podczas jazd przeprawowych.
Listy zapisów na Rangera nowej generacji zostaną otwarte w Europie pod koniec 2022 roku, a dostawa pierwszych ezgemplarzy nastąpi na początku 2023 roku. Na auto przyjdzie więc jeszcze poczekać...