Ford zaprezentował odświeżoną wersję użytkowego Rangera. Cieszący się w Europie dużym powodzeniem pickup oferuje teraz lepsze osiągi, zmniejszone zużycie paliwa i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
Samochód napędzany jest przez 2,0-litrowy silnik Diesla EcoBlue z technologią selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). W porównaniu z poprzednikiem motor zużywa o 9 proc. mniej paliwa.
Ford Ranger Wildtrak
Podstawowa odmiana ma pojedynczą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny – w tej wersji rozwija moc 130 KM i moment obrotowy 340 Nm. Na życzenie można też zamówić mocniejszą wersję z jedną sprężarką. Ta generuje 170 KM i 420 Nm. W podwójnie doładowanej wersji Bi-turbo jednostka oferuje 213 KM i 500 Nm. Najsłabsza odmiana oferowana jest standardowo z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Dwie mocniejsze wersje zamówić można z 10-stopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Zmodernizowany Ranger jest dostępny z: pojedynczą, przedłużoną lub podwójną kabiną. Standardowe wyposażenie każdej z wersji obejmuje napęd na cztery koła.
Ford Ranger Wildtrak
Ranger jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który oferuje w standardzie układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz inteligentny ogranicznik prędkości. Dostępny jest także system wspomagający parkowanie. Z bardziej przyziemnych nowości: pierwszy raz Ford Ranger oferuje system dostępu bezkluczykowego oraz uruchamianie silnika przyciskiem. Zamek tylnej klapy jest teraz zintegrowany z centralnym zamkiem samochodu. Można się też zdecydować na szybkie łącze z siecią. Modem pokładowy FordPass Connect sprawia, że Ranger staje się mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, umożliwiającym podłączenie do sieci nawet 10 urządzeń bezprzewodowych.
Ford Ranger Wildtrak
Nowy Ranger, zgodnie ze swoim przeznaczeniem, został skonstruowany tak, aby radzić sobie w ekstremalnym terenie. Pomaga w tym głębokość brodzenia (do 800 mm) oraz prześwit wynoszący 230 mm. Kąt natarcia wynoszący 29-stopni oraz 21-stopniowy kąt zejścia pozwalają kierowcy czuć się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód terenowych. Zdolnościom terenowym towarzyszy możliwość uciągu przyczepy o masie do 3 500 kg oraz ładowność do 1252 kg.
W 2018 roku Ford sprzedał w Europie 51 500 sztuk Rangera, co dało wzrost o ponad 15 proc w stosunku do roku 2017. W Polsce, 2018 rok zakończył się rekordowym wynikiem sprzedaży 911 egzemplarzy. To o prawie 60 proc. więcej niż w poprzedzającym roku (lider wśród pickupów).