Ford zaprezentował nową generację Rangera w wersji Raptor. To najbardziej ekstrawagancka i najmocniejsza odmiana tego modelu.
Ford Ranger Raptor
W Europie nowy Ford Ranger Raptor będzie oferowany z benzynowym silnikiem 3.0V6, który dzięki dwóm turbosprężarkom generuje 288 KM i 491 Nm. To ten sam silnik, który Ford stosuje w nieoferowanym na Starym Kontynencie Explorerze ST, czy nadchodzącym Bronco Raptor. Ponadto Rangera Raptor będzie można zamówić z czterocylindrowym wysokoprężnym silnikiem 2.0 o mocy 213 KM, który stosowany jest w obecnej generacji Rangera.
Jako dość smutną ciekawostkę można dodać, że Raptor 3.0V6 będzie sprzedawany również w Australii. Tyle tylko, że tamtejsza wersja będzie dysponowała mocą... 397 KM. Skąd taka różnica, jeśli wersja europejska i australijska mają silnik o tej samej pojemności? Oczywiście chodzi o różne normy emisji spalin. Widocznie w Australii nie mają problemów z ocieplaniem klimatu...
Ford Ranger Raptor
Ranger Raptor ma prowadzić się po bezdrożach niczym samochód sportowy na nawierzchni asfaltowej. Dlatego auto posiada m.in. reduktor i blokadę przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. Ale to nie wszystko. Raptor otrzymał wzmocnione i podniesione zawieszenie z 2,5-calowymi amortyzatorami Ford Performance FOX.
Pod silnikiem znajdziemy montowaną seryjnie i wykonaną ze stali o grubości 2,3 mm płytę chroniącą wszystkie kluczowe podzespoły mechaniczne - chłodnicę, układ kierowniczy, przedni mechanizm różnicowy czy miskę olejową.
Ford Ranger Raptor
Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią aż o dziesięciu przełożeniach. Kierowca ma do dyspozycji siedem trybów jazdy: normalny, sportowy, śliski, na skały, piasek, błoto i baja. Ten ostatni przeznaczony jest do jazdy ekstremalnej, nie działają systemy kontroli trakcji, natomiast uruchamiany jest system, który utrzymuje przepustnicę otwartą do trzech sekund po tym, jak kierowca puści gaz. Umożliwia to szybszy powrót mocy po ponownym jego wciśnięciu na wyjściu z zakrętu lub po zmianie biegu.
Ponadto, dla każdego z biegów silnik ma zaprogramowany indywidualny profil doładowania.
Ranger w wersji Raport wyróżnia się również stylistycznie. Samochód otrzymał plastikowe poszerzenia błotników, czarne wstawki i zupełnie zmienioną osłonę chłodnicy z dużym napisem Ford, a także opony terenowe, opracowane specjalnie dla tego modelu.
Co ciekawe, Raptor będzie pierwszą wersją Rangera, która trafi na rynki europejskie, ma to nastąpić jesienią. Natomiast na "zwykłe" wersje Rangera trzeba będzie poczekać do 2023 roku.