Ford Ranger Raptor, najwytrzymalsza i najsprawniejsza wersja najlepiej sprzedającego się pickupa Europy zyskała nową wersję o nazwie Special Edition.
Ford Ranger Raptor Special Edition
Ford Ranger Raptor Special Edition, wyprodukowany będzie w limitowanej serii. Samochód wyróżnia się wzmacniającymi wygląd zewnętrzny i wnętrze dodatkowymi akcentami stylistycznymi, w tym pasami nawiązującymi do wyścigów, biegnącymi wzdłuż nadwozia i charakterystycznymi czerwonymi akcentami.
Limitowany model jest jednym z bohaterów filmu akcji „The Good, the Bad and the Bad-RSE”, sięgającego po stylistykę spaghetti westernów. Film eksponuje nowy styl Rangera Raptora Special Edition oraz jego możliwości w szybkiej jeździe terenowej, a także inne wyróżniające się wersje Rangera, jak nowe odmiany Wolftrak i Stormtrak oraz inspirowany rajdami Ranger MS-RT.
Ford Ranger Raptor Special Edition
Ranger Raptor, opracowany przez dział Ford Performance jako najbardziej ekstremalna wersja Rangera, wykorzystuje wytrzymałe podwozie, ze specjalnie zaprojektowanym zawieszeniem i oponami oraz wysokowydajny układ napędowy EcoBlue z silnikiem wysokoprężnym.
Ranger Raptor Special Edition, dostępny w charakterystycznych kolorach Performance Blue, Conquer Grey i Frozen White, otrzymał dodatkowo podwójne matowe czarne pasy wyścigowe z czerwonymi liniami kontrastowymi na masce, dachu, na dolnej części boków nadwozia, tylnych błotnikach i drzwiach skrzyni ładunkowej.
Przednie zaczepy holownicze wykończone są w kolorze czerwonym, natomiast poszerzone nadkola, przedni i tylny zderzak, klamki drzwi oraz typowy przedni wlot powietrza wykończone są matową czernią.
Ford Ranger Raptor Special Edition
Czerwone przeszycia na kierownicy, desce rozdzielczej i drzwiach nadają wnętrzu Rangera Raptora Special Edition bardziej sportowy charakter. Fotele wchodzące w skład wyposażenia standardowego wykończono wysokogatunkową skórą i zaprojektowano tak, by zapewniały wygodę i wsparcie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradzie. Deska rozdzielcza jest matowa i czarna.
Ranger Raptor Special Edition zachował unikalne podwozie Rangera Raptora, opracowane przez Ford Performance. Ranger Raptor, usprawniony pod kątem szybkiej jazdy terenowej, ma o 150 mm większy rozstaw kół i o 51 mm większy prześwit, niż Ranger XLT, co wyraźnie zwiększa jego możliwości po zjechaniu z asfaltu.
Ford Ranger Raptor Special Edition
Zawieszenie skonstruowane “na miarę” wykorzystuje podwójne aluminiowe wahacze z przodu i wielowahaczową architekturę z tyłu oraz amortyzatory FOX z systemem Position Sensitive Damping, który dostosowuje siłę tłumienia do zmiennych warunków jazdy. Auto otrzymało terenowe opony General Grabber AT3.
Ford Ranger Raptor Special Edition jest napędzany 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Bi-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm, współpracującym z 10-stopniową automatyczną przekładnią, którą zapożyczono z... Mustanga. Ranger Raptor otrzymał unikalny system jazdy terenowej (Terrain Management System), dzięki czemu kierowca otrzymuje narzędzia do mierzenia się z najróżniejszymi warunkami terenowymi i scenariuszami jazdy, dysponując między innymi trybem Baja, nazwanym tak na cześć słynnego pustynnego rajdu Baja 1000, zapewniającym optymalne osiągi w terenie przy dużych prędkościach.
Ranger Raptor Special Edition będzie dostępny u dilerów Forda w Europie od października 2021 roku.
Ranger Raptor Special Edition na wideo:
Ford Ranger Raptor Special Edition - GALERIA ZDJĘĆ