Agresywna polityka cenowa przynosi rezultaty.
Jak poinformował instytut monitorowania rynku motoryzacyjnego – Samar – październik jest przełomowym miesiącem w historii sprzedaży nowych aut na polskim rynku.
Nie chodzi, niestety, o to, że Polacy nagle masowo stawili się w salonach. Rynek zanotował jednak historyczną „zmianę warty” jeśli chodzi o makrę najchętniej kupowaną przez klientów indywidualnych, czyli „szeregowych” Kowalskich.
Kia Pro Ceed
Po wielu latach dominacji Fiata, w połowie obecnej dekady na pierwsze miejsce wysunęła się Skoda. W październiku klienci indywidualni kupili 734 auta tej marki. Dla wielu osób zaskoczeniem może być jednak fakt, że w tym samym czasie klienci indywidualni nabyli również 792 auta marki Kia!
Koreańczycy, po raz pierwszy w historii, znaleźli się więc na szycie rankingu sprzedaży. Firma zawdzięcza ten doskonały wynik agresywnej polityce cenowej oraz – co niemniej ważne – świetnym warunkom gwarancji i szerokiej (oraz stale aktualizowanej) palecie modeli.
Kia Sorento
Czesi niepodzielnie panują jednak w ogólnym zestawieniu liczby sprzedaży uwzględniającym auta sprzedane nie tylko klientom indywidualnym, ale też firmom. Od stycznia do końca października Skoda sprzedała w naszym kraju 11 460 pojazdów – Kia „jedynie” 8 227. Czeska marka wciąż cieszy się większym powodzeniem wśród klientów flotowych – nie bez znaczenia pozostaje tu fakt posiadania przez Skodę lepszej sieci serwisów.
Wart dodać, że październikowe statystyki sprzedaży wyraźnie świadczą o ubożeniu polskiego społeczeństwa. Jeszcze w styczniu klienci indywidualni stanowili w naszym kraju 58 proc. nabywców fabrycznie nowych pojazdów. W październiku wynik ten spadł do dramatycznie niskich 39 proc. W dużym uproszczeniu można więc przyjąć, że dwa na trzy nowe pojazdy kupowane są w naszym kraju przez firmy.
Kia Ceed
Ogólnie rzecz ujmując miniony miesiąc zamknął się w Polsce wynikiem 21 961 rejestracji nowych aut. To o przeszło 17 procent więcej niż na koniec września, ale też o 2,1 procenta mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Równie słaby październik branża motoryzacyjna zanotowała w naszym kraju aż sześć lat temu.