chceauto.pl
x

Honda Civic VII 2.0i 160 KM

Honda Civic VII 2.0i 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.58 (oceny: 12)
Rok produkcji
2005
Średnia cena
20 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
160 KM
0-100 km/h
8.7 s.
V max
210 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
48 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
39 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
15.3%
Średni przebieg
80 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
370 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.6 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Honda Civic VII 2.0i 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Civic VII 2.0i 160 KMHonda Civic VII 2.0i 160 KMHonda Civic VII 2.0i 160 KMHonda Civic VII 2.0i 160 KMHonda Civic VII 2.0i 160 KMHonda Civic VII 2.0i 160 KMHonda Civic VII 2.0i 160 KMHonda Civic VII 2.0i 160 KM

Honda Civic VII 2.0i 160 KM

Honda Civic

Civic to jeden z najdłużej produkowanych modeli Hondy. Pierwsze pojazdy o tej nazwie pojawiły się już w 1973 roku. Civic reprezentuje Hondę w segmencie aut kompaktowych - jego rynkową konkurencją są m.in. Toyota Corolla czy Volkswagen Golf. Na tle tych aut Honda może się pochwalić bardziej sportowym zacięciem, co sprawia, że często decydują się na nią zwłaszcza młodsi kierowcy (w efekcie wiele aut na rynku wtórnym ma za sobą mniejsze lub większe naprawy blacharskie). Zadbany Civic - niezależnie od generacji - na pewno nie będzie sprawiał wielu kłopotów. Samochody uznawane są za jedne z mniej awaryjnych w swoim segmencie.

Honda Civic VII

Honda Civic VII generacji zadebiutowała w roku 2000, samochód trafi do salonów rok później. W 2004 roku auto poddano niewielkiemu liftingowi, a produkjcę zakończono pod koniec 2005 roku. Samochód oferowano szeroką gamą benzynowych jednostek napędowych oraz jednym dieslem. Duży był również wybór wersji nadwoziowych (hatchbacki, sedan, a nawet coupe, nie było jedynie kombi). Generalnie model ten cieszy się niezłą opinią, chociaż ma kilka słabych punktów.

Początek lat 2000-tych był okresem, gdy w japońskich samochodach silniki wysokoprężne nie były jeszcze rozpowszechnione. Stąd Hondę Civic VII generacji generalnie kupowano z jednostkami benzynowymi. Oferta obejmowała silniki 1.4, 1.6 VTEC i 2.0 VTEC, przy czym ten ostatni dostępny był w dwóch wariantach o mocach 160 i 200 KM. Dodajmy, że były to oczywiście silniki wolnossące, przez co do dynamicznej jazdy wymagały wysokich obrotów. Bardziej przyjazną charakterystykę (płaski przebiegi krzywej momentu obrotowego) oferowały mniej wysilone jednostki 1.4 i 1.6.

Silniki benzynowe to udane konstrukcje, których awaryjność stoi na niskim poziomie. Pamiętać trzeba jednak o regularnej wymianie opartego na pasku rozrządu (co 120 tys. km), cechą charakterystyczną jest konieczność regulowania luzu zaworowego (co ok. 40 tys., luz objawia się klekotaniem podczas mocniejszego naciśnięcia gazu).

Jedyny dostępny w Hondzie Civic VII diesel pochodzi od Isuzu. Jednostka 1.7 CDTI nie jest aż tak bezawaryjna jak silniki benzynowe, co wynika głównie z konieczności stosowania bardziej skomplikowanego osprzętu. Elementem, który poddaje się najprędzej jest turbosprężarka, przy większych przebiegach trzeba liczyć się również z kosztownymi usterkami wtryskiwaczy. Przy tych elementach błędy generowane przez zawór EGR (recyrkulacji spalin) to już drobnostka. Warto przy tym zauważyć, że zarówno wtryskiwacze, jak i turbosprężarka są elementami eksploatacyjnymi, które w każdym samochodzie podlegają zużyciu i ich wymiana prędzej czy później jest nieunikniona. Trudno więc tak naprawdę mówić o usterkach tych elementów, jest to raczej po prostu zużycie.

Niestety, znacznie słabsze niż silniki Hondy Civic VII okazują się skrzynie biegów, w których regularnie zużywają się łożyska (dotyczy przekładni w samochodach z silnikami 1.4 i 1.6), co objawia się głośną pracą i problemami z załączeniem biegów. Naprawa wymaga wyjęcia i rozebrania skrzyni, przez co jest kosztowna.

Kolejnym elementem, który dość często ulega awarii jest przekładnia kierownicza (tzw. maglownica). Na przekładni pojawia się luz, który daje o sobie znać stukami. Na szczęście element ten można regenerować, nie jest konieczny zakup nowej i drogiej części. Jednak zbagatelizowanie tego problemu może doprowadzić do usterki siłowników układu wspomagania, a to już oznacza znacznie wyższe koszty.

Po stronie minusów Hondy Civic VII trzeba również zapisać problemy z korozją, która na nadwoziu pojawia się zaskakująco szybko. W dodatku atakowane są niemal wszystkie miejsca - ranty drzwi i błotników, progi, maska silnika i klapa bagażnika. Tutaj Japończykom przyznać trzeba dużego minusa!

Zawieszenie samochodu to kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. Trwałość tego elementu jest przeciętna, wybijają się gumowe elementy wahaczy, jednak większe koszty wiążą się z wymianą wylewających amortyzatorów. Dokonując naprawy warto więc wybrać produkty renomowanej firmy.

Oferta rynkowa Hondy Civic VII jest szeroka. Bez większych problemów można znaleźć samochód z polskiego salonu, chociaż już raczej nie od pierwszego właściciela. Dominują jednostki benzynowe, w mocniejszych wersjach warto poszukać śladu napraw powypadkowych oraz - co dotyczy wszystkich egzemplarzy - obejrzeć auto pod kątem korozji. Poza tym należy przyjrzeć się przekładni i układowi kierowniczemu. Oględziny samochodu z silnikiem Diesla są typowe - najważniejszy jest stan turbosprężarki i wtryskiwaczy, gdyż naprawa tych właśnie elementów będzie generować największe koszty.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-03-14

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Honda Civic Type R z polskimi cenami2022-12-06Honda Civic ma już 50 lat2022-07-19Honda Civic nowej generacji2022-03-24Oto nowa Honda Civic2020-11-18Honda Civic Type R po zmianach2020-01-11Honda Civic Sport Line. Prawie jak Type R2020-01-02

Honda Civic CRASHTEST

Honda Civic - AKCJE NAWROTOWE

2015-03-27Niektóre samochody marki Honda Accord, Civic, CR-V, Jazz, Stream, rok modelowy 2003, 2004, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. pojazdach napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej na skutek wypadku. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć i w rezultacie do kabiny pasażerskiej mogą przedostać się małe odłamki metalu. W takim przypadku oderwane odłamki mogą być wyrzucone w stronę przedniej szyby lub w stronę wnęki na nogi pasażera, potencjalnie powodując obrażenia ciała pasażera samochodu.

Honda Civic VII 2.0i 160 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Seat Leon

Seat Leon

2.0 FSI 150 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 1

BMW 1

20i 150 KM benzyna2005hatchback 5drręcznatylny
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

2.0T 165 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 147

Alfa 147

2.0 TS 150 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 3

Mazda 3

2.0 150 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 FSI 150 KM benzyna2005hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność

Honda Civic VII 2.0i 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS