Honda wprowadza na polski rynek model Civic sedan. Model ten, dość niespodziewanie, zadebiutował na salonie paryskim jesienią 2016 roku, ale na rynkową premierę musieliśmy poczekać.
Honda Civic
Nadwozie sedana Hondy Civic jest szersze (180 cm), dłuższe (465 cm) i niższe (142 cm) od modelu poprzedniej generacji. Nowy Civic ma też krótsze zwisy (rozstaw osi to 270 cm). Uzupełnieniem jest agresywny przedni pas nadwozia, z którym komponują się wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.
Honda Civic
Nowa Honda Civic została zaprojektowana od podstaw w celu osiągnięcia doskonałych właściwości jezdnych. Lekkie, bardzo sztywne nadwozie p]osiada nisko położony środek ciężkości (o 2 cm niżej niż poprzednia generacja). Zawieszenie nowego Civica przeznaczonego na rynki europejskie testowano na północnej pętli toru Nürburgring oraz na drogach Niemiec i Grecji.
Honda Civic
Układ elektrycznego wspomagania kierownicy ze zmiennym przełożeniem i podwójnym mechanizmem zębatkowym został zoptymalizowany. Ten system został po raz pierwszy zastosowany w sportowym Civicu Type R 2015, przy czym podobne rozwiązania są obecnie stosowane wyłącznie w modelach segmentu premium bądź w samochodach o wysokich osiągach.
Dzięki zastosowaniu szerszej i dłuższej płyty podłogowej, inżynierom Hondy udało się stworzyć kabinę pasażerską o wiodącej w klasie przestronności. Platforma jest o 16 kilogramów lżejsza niż w Civicu poprzedniej generacji i o 52 procent sztywniejsza.
Honda Civic
Całkowicie przeprojektowane wnętrze wyróżnia się klasyczna stylizacją, nowymi rozwiązaniami technicznymi, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami (kierowca siedzi o 2 cm niżej). Nowa Honda Civic może być wyposażona w system infotainment z dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali.
Za siedzeniami dzielonymi w proporcji 60:40, znajduje się o 75 litrów większy niż w poprzedniku bagażnik. Teraz posiada 519 litrów pojemności.
Honda Civic
W nowej Hondzie Civic debiutuje silnik benzynowy VTEC TURBO. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra oferuje zauważalnie wyższe wartości mocy i momentu obrotowego, niż jednostka 1,8 litra VTEC stosowana w Civicu poprzedniej generacji.
Moc maksymalna 182 KM jest dostępna przy 5 500 obr./min. (przy 6 000 obr./min. ze skrzynią CVT), natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) jest generowany w przedziale od 1 900 do 5 000 obr./min. W modelach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1 700 do 5 500 obr./min.
Honda Civic
Honda Civic sedan z przekładnią manualną rozpędza się do 100 km/h w 8,4 s (z przekładnią CVT - 8,1 s) i może osiągnąć prędkość 210 km/h (z CVT - 200 km/h).
Samochód ma być niezwykle bezpieczny. Niezależnie od poziomu wyposażenia, wszystkie auta posiadają pakiet Honda SENSING. Obejmuje on systemy wykorzystujące informacje gromadzone przez radar, kamerę i zestaw czujników, aby ostrzec kierowcę o zagrożeniu na drodze i wspomóc go w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach.
Honda Civic sedan będzie dostępna w trzech poziomach wyposażenia: Comfort, Elegance i Executive. Ceny startują od poziomu 90 400 zł (Comfort). Cennik zamyka wersja Executive ze skrzynią CVT za 114 200 zł.