Gdy Honda zaprezentowała w 2000 roku Civica VII generacji, nikt nie spodziewał się, że oznacza to koniec wersji kombi tego modelu.
Honda Civic Tourer
Odejście od tej wersji nadwoziowej wynikało z faktu nadania Civicowi bardziej dynamicznego image'u. Z klasycznego, spokojnego przedstawiciela segmentu kompaktowego Civic przemienił się w auto skierowane do młodych i dynamicznych kierowców. Utrzymano co prawda produkcję nieco bardziej stonowanego pięciodrzwiowego hatchbacka, ale zmiana w stosunku do generacji VI była wyraźna.
Trend ten kontynuowano w przypadku generacji VIII, która pojawiła się w 2006 roku. Auto zachwyciło futurystycznymi kształtami, muskularne linie i nietypowy tył właściwie wykluczały z produkcji kombi.
Honda Civic Tourer
Teraz jednak Japończycy najwyraźniej uznali, że oddawania bez walki segmentu kompaktowych kombi im nie przystoi. Zapewne nie bez znaczenia na taką decyzję miał fakt, że dzisiejsze kombi nie są już taki same, jak 10 czy 15 lat temu. Często forma, a więc wygląd dominują nad możliwościami przewozowymi. Dochodzi do takich paradoksów, jak zmniejszanie pojemności bagażnika, byle zachować dynamiczny i ładny wygląd.
Honda Civic Tourer
Honda uznała więc, że nie ma już przeszkód, by nowy Civic (IX) znów był sprzedawany również jako kombi. Honda Civic Tourer zadebiutuje we wrześniu na salonie we Frankfurcie, ale już dziś wiemy, jak ten samochód będzie wyglądał.
Honda Civic Tourer
Dynamiczną stylizację oczywiście utrzymano. W oczy rzuca się podnosząca linia boczna, która powoduje, że okna części bagażowej są niezwykle - jak na kombi - małe. W przeciwieństwie do konkurencji nie oznacza to jednak pójścia na kompromis w zakresie zdolności przewozowych. Civic Tourer może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 624 litrów, a więc nawet większym niż w Skodzie Octavii Combi. Co więcej, po złożeniu kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1688 litrów, ponadto pod podłogą bagażnika znajduje się 100-litrowy schowek.
Honda Civic Tourer
Takie wartości uzyskano m.in. dzięki wydłużeniu całego samochodu aż o 23 cm (wszystkie nowe centymetry powiększyły tylny zwis) oraz przesunięcie zbiornika paliwa pod przednie fotele.
Wnętrze samochodu jest natomiast niemal identyczne jak w hatchbacku. Zmiany są kosmetyczne, ale od jesieni zostaną wprowadzone również w autach pięciodrzwiowych.
Honda Civic Tourer
Honda Civic Tourer będzie sprzedawana z benzynowym silnikiem o pojemności 1.8 l i mocy 142 KM lub nową jednostką wysokoprężną o pojemności 1.6 l i mocy 120 KM. Na liście opcji znajdzie się m.in. adaptacyjne zawieszenie tylnej osi, które umożliwi przewożenie cięższych ładunków.
Honda opracowała Civica Tourer w europejskim centrum projektowym, z myślą o sprzedaży na Starym Kontynencie. Pierwsze samochody trafią do salonów na początku przyszłego roku.