Największą nowością Hondy na salonie genewskim będzie nowy Civic Type R. Samochód ma być jednym z najbardziej dynamicznych i przyjaznych w prowadzeniu hot-hatchy.
Honda Civic Type R Prototype
Type R został opracowany w tym samym czasie, co standardowy Civic hatchback, dzięki czemu oba modele wyróżniają się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i wysokim poziomem zaawansowania technicznego.
Civic Type R zostanie wyposażony w najnowszy, opracowany przez Hondę silnik benzynowy 2.0 VTEC TURBO. Przypomnijmy, że prototyp tego pojazdu, mocno zbliżony do wersji produkcyjnej pokazano we wrześniu ubiegłego roku na salonie w Paryżu, przy okazji premiery Civika nowej generacji.
Honda Civic Type R Prototype
Jaka będzie moc jednostki napędowej? Oficjalnie tego nie wiadomo. Przypomnijmy, że obecna wersja Civica Type R napędzana jest doładowanym silnikiem 2.0 VTEC o mocy 310 KM. Można się spodziewać raczej wzrostu niż spadku mocy...
Produkcja nowego Civica Type R rozpocznie się latem 2017 roku w fabryce Honda of the UK Manufacturing (HUM) w Swindon. Samochód będzie eksportowany na rynki całego świata, włączając w to Europę, Japonię i Stany Zjednoczone, co oznacza, że będzie to pierwszy Type R ze znaczkiem Hondy oficjalnie sprzedawany w Ameryce Północnej.
Honda Clarity
Poza Civikiem Type R w Honda pokaże w Genewie m.in. model Clarity Fuel Cell, którego pierwsze egzemplarze dotarły do Europy pod koniec ubiegłego roku. Clarity Fuel Cell to samochód na ogniwa paliwowe o zasięgu 620 kilometrów (385 mil).
Pojawienie się nowego modelu Clarity w Europie, w ramach demonstracyjnego projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), jest ważnym krokiem w dążeniu Hondy do promocji samochodów na ogniwa paliwowe oraz stworzenia sieci rentownych stacji tankowania wodoru w tym regionie.