Honda e:Ny1 BEV 204 204 KM
Honda o niezwykle skomplikowanej nazwie e:Ny1 to nic innego jak elektryczna wersja modelu HR-V.
Przed premierą w Europie, samochód był już sprzedawany w Chinach pod nazwą e:NS1 lub E:NP1.
Zarówno w Chinach, jak i w Europie Honda unika określania tego modelu jak bateryjnej odmiany HR-V. Jednak wygląd obu modeli, a także ich wnętrze nie pozostawiają żadnych wątpliwości.
Nadwozie obu modeli różni się głównie innym wyglądem pasa przedniego, który w e:Ny1 został zabudowany. Natomiast Japończycy twierdzą, że e:Ny1 zbudowano na innej platformie niż HR-V, nowej, o nazwie e:N Architecture F, przeznaczonej dla samochodów z przednim napędem.
Kabina swoją architekturą również przypomina wnętrze HR-V. Identyczny jest ogólny układ natomiast e:Ny1 otrzymał na konsoli środkowej pionowy ekran w rozmiarze 15,1 cala, który m.in. zastąpił fizyczny panel sterowania klimatyzacją, a także drugi ekran - cyfrowych zegarów.
Baterie o pojemności 62 kWh netto zabudowano częściowo w, a częściowo pod podłogą, między osiami. Ma zapewniać ona zasięg do 412 km w cyklu WLTP, czyli około 300 km w rzeczywistości. Ładowanie jest możliwe prądem stałym, z mocą 78 kW (oraz prądem zmiennym z mocą 11 kW).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-04-09