Hyundai opublikował właśnie zbiór informacji o zupełnie nowym modelu i10. Trzecia generacja popularnego miejskiego modelu zadebiutuje oficjalnie we Frankfurcie.
Hyundai i10
Samochód jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika. Długość karoserii nowego modelu to 3670 mm. Szerokość - 1680 mm. O 40 mm - do 2425 mm - wydłużył się też rozstaw osi. Auto jest jednak o 20 mm niższe (1480 mm) niż do tej pory. W porównaniu z drugą generacją nieznacznie - do 252 l - urósł też bagażnik, który ma w dodatku niższy (-29 mm) próg załadunku.
Hyundai i10
Wygląd karoserii nie jest zaskoczeniem. Kilka tygodni temu Koreańczycy prezentowali już pierwsze szkice zdradzające całą sylwetkę pojazdu. Ukłonem w stronę młodszych nabywców jest możliwość pomalowania dachu na kolor czarny lub czerwony. W połączeniu z dziesięcioma kolorami karoserii daje to aż 22 możliwości konfiguracji. Wśród opcji znajdą się m.in dwukolorowe, 16-calowe obręcze kół. Firma opracowuje też pakiet "eko", którego częścią mają być m.in. 14-calowe felgi z oponami o niewielkich oporach toczenia.
Hyundai i10
Silniki? Będą dwa. Podstawowy to trzycylindrowy 1,0 l MPI o mocy 67 KM i maksymalnym momencie obrotowym 96 Nm. Większy - czterocylindrowy - ma pojemność 1,2 l i rozwija 84 KM oraz 118 Nm. Również on wyposażony został w klasyczny, wielopunktowy, pośredni wtrysk paliwa, co oznacza, że auto można będzie wyposażyć w instalację gazową...
Niezależnie od wybranej wersji napędowej oba motory sprzęgane będą standardowo z ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów. W obu przypadkach będzie też się można zdecydować na pięciostopniowy automat.