Hyundai zaprezentował właśnie pierwsze w swojej karierze trzydrzwiowe auto segmentu B - model i20 Coupe.
Hyundai i20 Coupe
Debiut modelu zapowiadano już na październikowym salonie w Paryżu, przy okazji prezentacji drugiej generacji Hyundaia i20 z pięciodrzwiowym nadwoziem. Zgodnie z obietnicą wersja 3d otrzymała dynamiczniejszą aparycję. Nadwozie auta ma 4,05 m długości, 1,75 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi dokładnie 2,57 m.
Hyundai i20 Coupe
Sportowego image'u dodaje sylwetce auta nisko opadający dach, szerokie tylne nadkola i spoiler wieńczący tylną klapę. Wprawne oko dostrzeże również subtelne zmiany w przedniej części karoserii - by podkreślić bardziej usportowiony charakter zastosowano większą osłonę chłodnicy.
Przy okazji konstruktorom udało się uzyskać większą przestrzeń bagażową. Kufer pomieści teraz pakunki o objętości do 336 litrów, czyli o 10 litrów większe niż w przypadku odmiany pięciodrzwiowej.
Hyundai i20 Coupe
Koreański producent nie przewidział dla i20 Coupe nowych jednostek napędowych. Tak, jak w przypadku wersji pięciodrzwiowej klienci wybierać będą mogli między dwoma motorami benzynowymi i dwoma silnikami Diesla.
Paletę otwiera benzynowy 1,25 l o mocy 85 KM (122 Nm), który jako jedyny w gamie oferowany będzie z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Wyżej w ofercie stoi benzynowy silnik 1,4 l rozwijający 100 KM i 134 Nm. Ten, oprócz sześciostopniowej ręcznej, występować ma również z czterostopniową, automatyczną przekładnią.
Zwolennicy jednostek o zapłonie samoczynnym wybierać mogą między jednostką 1,1 l (75 KM i 180 KM) a 1,4 l (90 KM i 240 Nm). Obie standardowo współpracują z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.
Sprzedaż Hyundaia i20 Coupe na rynkach Starego Kontynentu rozpocznie się wiosną przyszłego roku.
Hyundai planuje poważną ofensywę. Jednocześnie z i20 Coupe zaprezentowano bowiem
i30 z silnikiem turbo oraz
i40 po liftingu.