Hyundai ujawnił wszystkie informacje o zmodernizowanym i30. Samochód miał zostać zaprezentowany na odwołanym salonie w Genewie.
Hyundai i30 N Line
Hyundai i30 otrzymał nowy przód. Zaprojektowany na nowo zderzak i nowy kaskadowy grill ze zmienionym wzorem optycznie poszerzają samochód. Nowe są smuklejsze reflektory w technologii LED oraz charakterystyczne (w kształcie litery V) światła ledowe do jazdy dziennej.
Nowością jest również tył nowego i30 ze zderzakiem o poprawionej aerodynamice. Tylne, zespolone światła LED również zawierają motyw litery V.
Inspirowana sportami motorowymi wersja N Line została poddana kompleksowym zmianom wyglądu. Ponadto, po raz pierwszy, wersja N Line jest dostępna również w nowym i30 Wagon. Oznacza to, że wersja N Line będzie dostępna dla wszystkich trzech typów nadwozia Hyundaia i30 (hatchback, liftback i kombi).
Hyundai i30 N Line
Z przodu i30 N Line ma szerszy, kaskadowy grill, nowe reflektory i dedykowany dla wersji N Line przedni zderzak. Całkowicie nowy wygląd tylnego zderzaka podkreśla dynamiczny charakter auta. Szeroki dyfuzor nadaje sportowego wyrazu, a nisko osadzone światła przeciwmgielne wizualnie obniżają samochód.
Ponadto i30 N Line w wersji Hatchback oraz Fastback otrzymał nowe ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego.
Zmodernizowany Hyundai i30 otrzymał nowy, 7-calowy zestaw cyfrowych zegarów i nowy system nawigacji z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala.
Hyundai i30 N Line
Samochód wyposażony jest w pakiet bezpieczeństwa Hyundai SmartSense. Asystent podążania pasem ruchu (LFA) automatycznie steruje układem kierowniczym, aby utrzymać pojazd na środku pasa. Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCA) może aktywować hamulce podczas cofania, aby uniknąć kolizji. Nowością w i30 jest także ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). System ten ostrzega kierowcę, gdy pojazd stojący przed nim, na przykład na światłach, ruszy z miejsca, a kierowca i30 nie zareaguje wystarczająco szybko.
Również monitorowanie martwego pola (BSD) zostało udoskonalone. Z kolei asystent unikania kolizji czołowych (FCA) został usprawniony i teraz rozpoznaje także rowerzystów.
Hyundai i30 N Line
Podobnie jak we wcześniejszym modelu, nowy Hyundai i30 oprócz wyżej wymienionych nowości w zakresie bezpieczeństwa dysponuje również: systemem monitorującym poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), asystentem świateł drogowych (HBA), inteligentnym ostrzeganiem o ograniczeniach prędkości (ISLW) i asystentem utrzymania pasa ruchu (LKA).
Zmieniła się również gama silników Hyundaia i30. Bazową jednostka jest całkowicie nowy silnik benzynowy 1.5 MPi o mocy 110 KM, który współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT).
Silnik benzynowy 1.0 T-GDi o mocy 120 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także nową, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Hyundai i30 N Line
Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest także z 48-woltowym mikrohybrydowym układem napędowym oraz z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT).
iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu i obniżenie zużycia paliwa. Dla osób preferujących automatyczne skrzynie biegów przewidziano wersje z 48-woltowym hybrydowym układem napędowym połączonym z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT)
Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM będzie dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną (6MT), a także siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 136 KM standardowo łączony jest z 48-woltowym mikrohybrydowym układem napędowym, który współpracuje z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).
Topowa jednostka w gamie i30, czyli 1.5 T-GDi o mocy 160 KM standardowo występuje z 48-woltowym mikrohybrydowym układem napędowym i dostępny jest z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).