Hyundai Ioniq 5 77 kWh 229 KM
IONIQ 5 to pierwszy pojazd należącej do Hyundaia submarki IONIQ, pod którą będą sprzedawane samochody elektryczne. IONIQ 5 jest jednocześnie pierwszym modelem opartym o globalną modularną platformę koncernu Kia-Hyundai dla samochodów elektrycznych E-GMP.
Dzięki temu posiada duży rozstaw osi (aż 300 cm), obszerne wnętrze oraz możliwość ultraszybkiego ładowania.
Po raz pierwszy w samochodzie Hyundaia przednia maska zachodzi na błotniki, co minimalizuje odstępy między panelami, zapewniając optymalną aerodynamikę. Po bokach, automatycznie wysuwane klamki drzwi zapewniają gładki wygląd powierzchni, co również wpływa na wydajność aerodynamiczną. Cechą szczególną wnętrza jest ruchoma konsola środkową, którą można cofnąć nawet o 14 cm. Konsola, wraz z płaską podłogą, w której umieszczono akumulatory, pozwala na większą swobodę ruchu wewnątrz pojazdu. W
W IONIQ 5 znajdziemy dwa 12-calowe ekrany. Ten na środku, dotykowy, to ekran informacyjno-rozrywkowy, natomiast przed kierowcą znajduje się 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Ponadto, po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.
IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych. Kupujący mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.
Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.
Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wynosi około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.
Platforma E-GMP oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V. Dzięki ładowarce o mocy 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą do przejechania 100 km.
IONIQ 5 został wyposażony w Hyundai SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. To pierwszy model Hyundaia, który oferuje asystenta jazdy autostradowej na poziomie 2 (HDA 2). Inne systemy wspomagające jazdę obejmują asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), asystenta monitorowania martwego pola (BCA), inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości (ISLA), system monitorowania uwagi kierowcy (DAW), asystenta świateł drogowych (HBA) i nie tylko.
IONIQ 5 trafił do salonów w 2021 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-21