chceauto.pl
x

Hyundai Santa Fe I 2.4 146 KM

Hyundai Santa Fe I 2.4 146 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2000
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2351 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
146 KM
0-100 km/h
11.7 s.
V max
178 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
63 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
brak danych
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.9 s.
Prędkość maksymalna
162 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Hyundai Santa Fe I 2.4 146 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Hyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KMHyundai Santa Fe I 2.4 146 KM

Hyundai Santa Fe I 2.4 146 KM

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe to duży SUV, który oparto na płycie podłogowej modelu Sonata. Santa Fe debiutowało w 2001 roku, pierwsza generacja tego auta pozostawała w produkcji do 2006 roku, dwa lata wcześniej przeprowadzono lifting. W 2006 roku pojawiła się druga generacja Santa Fe.


Hyundai Santa Fe I

W 2000 roku Hyundai - w odpowiedzi na rosnący popyt na samochody klasy SUV - zaprezentował model o nazwie Santa Fe. Był to pierwszy SUV w historii koreańskiej marki, auto oparto na płycie podłogowej Sonaty. Samochód okazał się strzałem w dziesiątkę w Ameryce, gdzie liczba zamówień przekraczała zdolności produkcyjne. W Europie Santa Fe nie spotkał się z aż tak gorącym przyjęciem, jednak w skali globalnej model ten był najchętniej kupowanym pojazdem Hyundaia!

Pierwsza generacja Santa Fe przetrwała w produkcji do 2006 roku, przy czym w 2004 roku auto poddano niewielkiemu liftingowi. Czy dziś wciąż warto interesować się tym modelem?

Santa Fe to typowy SUV. Jak wspomnieliśmy auto zbudowano na płycie podłogowej modelu osobowego, co powinno gwarantować przyzwoite właściwości jezdne (kolumny McPhersona z przodu, układ wielowahaczowy z tyłu). Jednak wysoka sylwetka i związany z tym wysoko położony środek ciężkości oraz miękkie nastawy zawieszenie sprawiają, że na zakrętach lepiej nie szaleć. Natomiast w terenie auto jest komfortowe i nie naraża pasażerów na zbędną dawkę dodatkowych wstrząsów. Zawieszenie jest trwałe, a usterki typowe - zużywają się łożyska kolumn McPhersona, łączniki stabilizatora i elementy gumowo-metalowe wahaczy (sworznie można wymieniać, nie trzeba inwestować od razu w cały wahacz).

Stylizacja samochodu jest typowo azjatycka, dominują płynne linie i krągłości. Również wnętrze jest typowe dla samochodów z Korei z tamtego okresu - znajdziemy w nim morze plastiku, brak stylistycznych fajerwerków, za to ergonomia jest doskonała. Jakość samego plastiku jest przeciętna, z biegiem lat widać na nim ślady zużycia. Przeciętny jest również poziom montażu, przez co często użytkownicy narzekają na skrzypienia.

Wnętrze jest obszerne, pasażerowie nie będą narzekać na brak miejsca. Sporo jest schowków, a funkcjonalność obszernego bagażnika zwiększa uchylna tylna szyba.

Hyundai Santa Fe był oferowany z benzynowymi silnikami opartymi na konstrukcji Mitsubishi o pojemnościach 2.0, 2.4 oraz 2.7V6 i 3.5V6. Te dwa ostatnio głównie sprzedawano - ze względu na wysokie zużycie paliwa - głównie w Ameryce. W Europie powodzeniem cieszyły się mniejsze jednostki oraz wysokoprężne silniki 2.0 (z tryskiem common-rail) produkowane przez włoską firmę VM Motori (dostępne w wersjach 113 i 125 KM).

Diesle to udana konstrukcja, która nie cierpi na większe problemy. Natomiast ze względu na duże przebiegi trzeba się liczyć z koniecznością wymiany lub naprawy elementów eksploatacyjnych: koła dwumasowego, wtryskiwaczy czy turbosprężarki. Na szczęście w tych czasach nie montowano jeszcze filtrów cząstek stałych. Dodajmy jednak, że elementy te nie są szczególnie awaryjne, raczej przeciwnie, wytrzymują większe przebiegi niż u konkurencji, ale jednak podlegają naturalnemu zużyciu.

Z tego względu warte rozważenia są silniki benzynowe. Najlepszym wyborem będą chyba jednostki 2.4, który stanowią dobry kompromis między zużyciem paliwa i osiągami. Palą znacznie mniej niż silniki V6 oraz niewiele więcej od zbyt słabych do tego modelu silników dwulitrowych. Jednostki benzynowe to również udane konstrukcje, które nie cierpią na żadne typowe dolegliwości. Trzeba się jedynie liczyć ze sporadycznymi usterkami osprzętu (czujniki).

Jeśli komuś zależy na napędzie wszystkich kół (rozwiązanie oparte o sprzęgło wiskotyczne) musi pamiętać, że nie wszystkie wersje silnikowe oferowały taką możliwość. Napędu 4x4 możemy szukać w samochodach z silnikami 2.4 i 2.7V6, także 2.0 CRDi. Szeroki był wybór skrzyń biegów. Spotkać możemy auta z przekładniami manualnymi oraz automatycznymi o czterech lub pięciu przełożeniach.

Największym mankamentem Hyundaia Santa Fe może okazać się korozja. Wybrany egzemplarz należy dogłębnie sprawdzić pod tym kątem. Walka z rdzą przypomina walkę z wiatrakami, dlatego zdecydowanie lepiej poszukać samochodu, który nie cierpi na taką dolegliwość. Poza tym zwrócić trzeba uwagę, czy wszystkie elektryczne systemy działają - zderzają się problemy z podnośnikami szyb czy siłownikami centralnego zamka.

Kupując Hyundaia Santa Fe trzeba wziąć pod uwagę, że wiele elementów nie występuje w formie zamienników i skazani jesteśmy na wizytę w ASO lub poszukiwanie części używanych. Na szczęście ceny w serwisach Hyundaia nie należą do szczególnie wygórowanych, szczególnie w porównaniu do serwisów autoryzowanych innych marek.

Oferta rynkowa Hyundaia Santa Fe jest dość szeroka i obejmuje zarówno samochody z polskich salonów, jak i importowane. Należy zwrócić uwagę na samochody z Ameryki, które zwykle mają za sobą poważne wypadki, ponadto ich specyfikacja różni się od europejskiej (np. przerabiać trzeba np. światła, często brak napędu 4x4, ale takich technicznych pułapek, których nie widać na pierwszy rzut oka jest więcej). Zdecydowanie lepszym wyborem będzie samochód z polskiego salonu z udokumentowaną historią serwisową.

Niewątpliwym atutem Hyundaia Santa Fe są ceny. Za używane egzemplarze płacimy wyraźnie mniej niż za pochodzące z tych samych roczników samochody japońskiej konkurencji, jak Toyota RAV4 czy Mitsubishi Outlander. A dobrze wybrany egzemplarz, z udokumentowanym serwisem nowemu właścicielowi może sprawić jeszcze sporo radości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-05-21

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowy Hyundai Santa Fe (2024). Polskie ceny2024-04-16Hyundai Santa Fe V generacji. Dane techniczne2023-08-10Hyundai Santa Fe V generacji. Wygląd wymiata2023-07-21Nowy Hyundai Santa Fe zaprezentowany2020-06-03Hyundai Santa Fe nowej generacji2020-05-26Hyundai Santa Fe ma już 20 lat2020-05-19

Hyundai Santa Fe CRASHTEST

Hyundai Santa Fe I 2.4 146 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

2.5V6 144 KM benzyna2000SUVręczna4x4
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

3.3 150 KM benzyna2000SUVręczna4x4
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz M-klasa

Mercedes M-klasa

230 150 KM benzyna2000SUVręczna4x4
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda CR-V

Honda CR-V

2.0 147 KM benzyna2000SUVręczna4x4
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota RAV4

Toyota RAV4

2.0 VVT-i 150 KM benzyna2000SUVręczna4x4
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność

Hyundai Santa Fe I 2.4 146 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS