chceauto.pl
x

Hyundai Tucson I 2.0 141 KM

Hyundai Tucson I 2.0 141 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
23 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1975 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
141 KM
0-100 km/h
11.3 s.
V max
174 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
325 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
9.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.4 s.
Prędkość maksymalna
158 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Hyundai Tucson I 2.0 141 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Hyundai Tucson I 2.0 141 KMHyundai Tucson I 2.0 141 KMHyundai Tucson I 2.0 141 KMHyundai Tucson I 2.0 141 KM

Hyundai Tucson I 2.0 141 KM

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson to nazwa kompaktowego crossovera/SUV-a. Pierwszy samochód o tej nazwie pojawił się na rynku w 2005 roku i sprzedawany był przez 5 lat. Następnie nazwa zniknęła z rynków europejskich, bowiem następca Tucsona, który debiutował w 2010 roku został nazwany ix35.

W 2015 roku zakończono produkcję ix35 i wprowadzono nową generację, która ponownie została nazwana Tucson.

Hyundai Tucson I

Hyundai Tucson pierwszej generacji to kompaktowy SUV budowany na płycie podłogowej modelu Elantra, którego bliźniaczą konstrukcją jest Kia Sportage II generacji. Tucson debiutował w 2004 roku, w 2008 roku poddano go liftingowi.

Tucson zdobył w Polsce ograniczoną popularność, głównie za sprawą ciągle niewielkiego zaufania do samochodów koreańskich producentów. Niesłusznie. Samochody te są generalnie bezawaryjne i nie dostarczają swoim właścicielom negatywnych doznań.

Tucson to klasyczny SUV, który przyzwoicie prowadzi się na utwardzonych nawierzchniach, a jego wnętrze przypomina auta osobowe. Samochód cieszy się wśród użytkowników opinią pojazdu niezawodnego i stanowi doskonałą alternatywę dla produktów znacznie bardziej renomowanych marek. W przypadku tego modelu trudno nawet mówić o typowych usterkach. Czasami przepali się tylko jakaś żarówka lub przestanie działać podnośnik którejś z szyb.

W dwulitrowych dieslach trzeba uważać na nisko umieszczoną miskę olejową, którą łatwo uszkodzić. Uwzględnić trzeba również możliwość zużycia się koła dwumasowego oraz turbosprężarki. Są to jednak elementy eksploatacyjne. Zawieszenie jest trwałe, najszybciej poddają się łączniki stabilizatorów. Ceny części zamiennych w autoryzowanych serwisach są wysokie. Niestety, nie wszystkie elementy dostępne są w postaci zamienników.

Hyundai Tucson posiada napęd wszystkich kół oparty na sprzęgle wiskotycznym. Oznacza to, że w normalnych warunkach napędzane są tylko koła przednia, a po wykryciu ich poślizgu automatycznie dołącza się tył. Kierowca ma również możliwość ręcznego dołączenia napędu tylnej osi, ale układ działa w tym trybie tylko do prędkości 40 km/h. Wniosek jest prosty: ten typ napędu nie jest przeznaczony do intensywnej eksploatacji w terenie. Tak jak i cały Tucson...

Wyposażenie większości samochodów jest bogate. Wszystkie egzemplarze posiadają przynajmniej dwie poduszki powietrzne (młodsze egzemplarze, od 2006 roku nawet 6), klimatyzację i elektryczne sterowanie szyb i lusterek. Materiały we wnętrzu są przyzwoitej jakości, chociaż ustępują nieco tym stosowanym w samochodach japońskich. Ich wadą jest duża podatność na zarysowania, za to - poza podłokietnikiem - właściwie nie skrzypią.

W Hyundaiu Tucson montowano dwie jednostki benzynowe i jednego dwulitrowego diesla, którego stopniowo modernizowano, podnosząc mu jednocześnie moc.

W najstarszych egzemplarzach silnik ma turbinę o stałej geometrii łopatek i generuje 112 KM. W 2006 roku moc wzrosła do 140 KM, przy czym samochody standardowo zaczęto wyposażać w kłopotliwy filtr cząstek stałych (FAP). W 2008 roku moc ponownie podniesiono, tym razem do 150 KM.

Wybór diesla nie jest prosty. Starsze silniki więcej palą, są słabsze i mają za sobą większe przebiegi, ale są łatwiejsze i tańsze w serwisie.

Z kolei kupując benzynowy silnik o pojemności 2.0 musimy się liczyć ze słabymi osiągami i wysokim zużyciem paliwa. To ostatnie jest szczególnie dokuczliwe, jeśli kupimy auto z jednostką V6. Pewnym wyjściem jest montaż instalacji gazowej, ale trzeba wybrać renomowaną i zwrócić się do sprawdzonego zakładu, gdyż instalacja nie jest łatwa. Z tego samego powodu lepiej unikać samochodów, które już jeżdżą na LPG.

Samochody objęte były trzyletnią gwarancją, którą limitowano przebiegiem 150 tys. km.

Hyundai Tucson kusi niską ceną zakupu i wysokim poziomem bezawaryjności. Pewien ból głowy może wywołać jedynie wybór wersji silnikowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-06-19

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Hyundai Tucson po liftingu2023-11-22Hyundai Tucson Plug-in Hybrid. Ceny2021-02-02Hyundai Tucson już w wersji N Line2021-01-27Hyundai Tucson Plug-in Hybrid2020-12-08Hyundai Tucson nowej generacji. Pierwsze zdjęcia2020-09-05Hyundai Tucson. Ceny2015-09-13

Hyundai Tucson I 2.0 141 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Honda CR-V

Honda CR-V

2.0 150 KM benzyna2005SUVautomat4x4
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota RAV4

Toyota RAV4

2.0 VVT-i 150 KM benzyna2005SUVautomat4x4
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

2.0 140 KM benzyna2005SUVautomat4x4
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW X3

BMW X3

20i 150 KM benzyna2005SUVautomat4x4
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
SsangYong Korando

SsangYong Korando

230 150 KM benzyna2005SUVautomat4x4
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność

Hyundai Tucson I 2.0 141 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS