Sporo nowości czeka na klientów w salonach Hyundaia. Oprócz odświeżonego i20 w polskiej ofercie pojawił się właśnie poddany kuracji odmładzającej Tucson.
Popularny SUV to jedna z „lokomotyw” sprzedaży koreańskiego producenta. Od momentu premiery w 2015 roku, Tucson jest najlepiej sprzedającym się autem Hyundaia na Starym Kontynencie (również w Polsce).
Przy okazji kuracji odświeżającej przód Tucsona zyskał: kaskadowy grill, nowe reflektory i podwyższony zderzak ze srebrna osłoną. Zmieniono również kształt tylnych świateł, tylny zderzak i układ wydechowy. W ofercie pojawiły się też nowe wzory obręczy kół.
Gama jednostek napędowych składa się z dwóch silników benzynowych oraz dwóch silników Diesla. W przypadku tych pierwszych klienci mogą wybierać między wolnossącym silnikiem o pojemności 1,6 l (132 KM) oraz turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 l (177 KM) z napędem przednim dostępnym z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów lub z napędem na cztery koła dostępnym z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT).
W przypadku silników Diesla do wyboru są jednostki 1,6 l (136 KM) i 2,0 185 KM. Pierwszą zamówić można z przednim napędem lub napędem na cztery koła dostępnym z manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub z napędem przednim dostępnym z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Mocniejsza jednostka łączona jest standardowo z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie osie (oferowana również w odmianie mild-hybrid).
Hyundai Tucson oferowany jest w czterech wersjach wyposażeniowych. Samochód z podstawowym pakietem wyposażenia oraz silnikiem 1,6 GDi o mocy 132 KM wyceniony został na 86 900 zł. Model w topowej odmianie „premium” z silnikiem 2,0 CRDi (185 KM) z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 179 900 zł.