Infiniti FX II 30d 238 KM
Infiniti FX
Infiniti FX to w Polsce najpopularniejszy model tej marki. Zaliczany do segmentu SUV-ów pojazd debiutował w 2003 roku, zastępując produkowanego wcześniej QX4. Samochód oparto na płycie podłogowej oznaczonej FM, na której produkowany jest m.in. Nissan 370Z.
Infiniti to luksusowa marka należąca do Nissana, którą japoński koncern próbuje podbijać rynek amerykański. FX ma więc konkurować m.in. z Porsche Cayenne, BMW X5 czy Volvo XC90.
Pierwsza generacja tego auta, którą produkowano do 2008 roku napędzana była wyłącznie benzynowymi silnikami V6 (FX35) i V8 (FX45). Jednostka V6 (o pojemności 3.5 l) to ten sam silnik, który zbierał wysokie oceny w sportowym Nissanie 350Z. W 2006 roku FX-a poddano liftingowi.
Na salonie genewskim w 2008 roku debiutowała druga generacja Infiniti FX. Miejsce premiery wybrano nieprzypadkowo, otóż podjęto decyzję o oficjalnym wprowadzeniu marki Infiniti na rynek europejski. Początkowo samochód napędzany był tym samym silnikiem V6 co generacja pierwsza oraz jednostką V8 o pojemności zwiększonej do 5 litrów (FX50). Co ciekawe, stylizacja nadwozia została zmieniona zaledwie w niewielkim stopniu, natomiast całkowicie nowe jest wnętrze (zarówno stylizacja deski rozdzielczej, jak i zastosowane materiały). Sporo zmian ukryto jednak przed oczami widzów - samochód otrzymał wielowahaczowe zawieszenie, a nadwozie zyskało sztywności, dzięki czemu auto lepiej prowadzi się w zakrętach.
Jesienią 2008 roku, na salonie paryskim debiutowało Infiniti FX37. Źródłem napędu tego pojazdy jest 3.7-litrowy silnik V6 pochodzący z Nissana 370Z i będący rozwinięciem jednostki o pojemności 3.5 l. Natomiast na salonie genewskim w 2010 roku zaprezentowano pierwsze Infiniti FX z dieslem. Pod maską znajdziemy trzylitrowe V6.
Infiniti FX35 w USA dostępne było z napędem tylko tylnej osi lub 4x4. Wszystkie pozostałe wersje posiadały wyłącznie napęd wszystkich kół. Moment obrotowy przekazywany był początkowo za pośrednictwem automatycznej 5-stopniowej skrzyni biegów. W 2008 roku zastąpiono ją przekładnią siedmiobiegową.
W Polsce na rynku wtórnym, ze względu na ceny oraz fakt, że polskie przedstawicielstwo marki powstało stosunkowo niedawno, dominują samochody przywożone z USA przez prywatnych importerów. Należy zwrócić uwagę, że takie auta znacznie się różnią się od pojazdów w specyfikacji europejskiej. Szczególnie hamulce nie są przystosowane do warunków ruchu na Starym Kontynencie.
Na koniec warto również zauważyć, że zbudowanemu na płycie Nissana 350Z i napędzanemu silnikiem z tego auta, Infiniti FX nie brakuje sportowego charakteru. Żywiołem tego auta jest równy asfalt, natomiast w teren (mimo formalnej przynależności do segmentu SUV) lepiej się nie zapuszczać.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-12-15