chceauto.pl
x

Infiniti FX II 30d 238 KM

Infiniti FX II 30d 238 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2014
Średnia cena
110 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2993 cm3
Silnik
diesel
Waga
2175 kg
Ładowność
515 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
238 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
212 km/h
Zasięg
1000 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł
Zbiornik paliwa
90 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
265/50 R20
265/45 R21

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
376 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Infiniti FX II 30d 238 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Infiniti FX II 30d 238 KMInfiniti FX II 30d 238 KMInfiniti FX II 30d 238 KMInfiniti FX II 30d 238 KMInfiniti FX II 30d 238 KMInfiniti FX II 30d 238 KMInfiniti FX II 30d 238 KM

Infiniti FX II 30d 238 KM

Infiniti FX

Infiniti FX to w Polsce najpopularniejszy model tej marki. Zaliczany do segmentu SUV-ów pojazd debiutował w 2003 roku, zastępując produkowanego wcześniej QX4. Samochód oparto na płycie podłogowej oznaczonej FM, na której produkowany jest m.in. Nissan 370Z. 
Infiniti to luksusowa marka należąca do Nissana, którą japoński koncern próbuje podbijać rynek amerykański. FX ma więc konkurować m.in. z Porsche Cayenne, BMW X5 czy Volvo XC90. 
Pierwsza generacja tego auta, którą produkowano do 2008 roku napędzana była wyłącznie benzynowymi silnikami V6 (FX35) i V8 (FX45). Jednostka V6 (o pojemności 3.5 l) to ten sam silnik, który zbierał wysokie oceny w sportowym Nissanie 350Z. W 2006 roku FX-a poddano liftingowi.
Na salonie genewskim w 2008 roku debiutowała druga generacja Infiniti FX. Miejsce premiery wybrano nieprzypadkowo, otóż podjęto decyzję o oficjalnym wprowadzeniu marki Infiniti na rynek europejski. Początkowo samochód napędzany był tym samym silnikiem V6 co generacja pierwsza oraz jednostką V8 o pojemności zwiększonej do 5 litrów (FX50). Co ciekawe, stylizacja nadwozia została zmieniona zaledwie w niewielkim stopniu, natomiast całkowicie nowe jest wnętrze (zarówno stylizacja deski rozdzielczej, jak i zastosowane materiały). Sporo zmian ukryto jednak przed oczami widzów - samochód otrzymał wielowahaczowe zawieszenie, a nadwozie zyskało sztywności, dzięki czemu auto lepiej prowadzi się w zakrętach.
Jesienią 2008 roku, na salonie paryskim debiutowało Infiniti FX37. Źródłem napędu tego pojazdy jest 3.7-litrowy silnik V6 pochodzący z Nissana 370Z i będący rozwinięciem jednostki o pojemności 3.5 l. Natomiast na salonie genewskim w 2010 roku zaprezentowano pierwsze Infiniti FX z dieslem. Pod maską znajdziemy trzylitrowe V6.
Infiniti FX35 w USA dostępne było z napędem tylko tylnej osi lub 4x4. Wszystkie pozostałe wersje posiadały wyłącznie napęd wszystkich kół. Moment obrotowy przekazywany był początkowo za pośrednictwem automatycznej 5-stopniowej skrzyni biegów. W 2008 roku zastąpiono ją przekładnią siedmiobiegową.
W Polsce na rynku wtórnym, ze względu na ceny oraz fakt, że polskie przedstawicielstwo marki powstało stosunkowo niedawno, dominują samochody przywożone z USA przez prywatnych importerów. Należy zwrócić uwagę, że takie auta znacznie się różnią się od pojazdów w specyfikacji europejskiej. Szczególnie hamulce nie są przystosowane do warunków ruchu na Starym Kontynencie.
Na koniec warto również zauważyć, że zbudowanemu na płycie Nissana 350Z i napędzanemu silnikiem z tego auta, Infiniti FX nie brakuje sportowego charakteru. Żywiołem tego auta jest równy asfalt, natomiast w teren (mimo formalnej przynależności do segmentu SUV) lepiej się nie zapuszczać.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-01-02

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Infiniti FX CRASHTEST

Infiniti FX II 30d 238 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz M-klasa

Mercedes M-klasa

250 BlueTec 258 KM diesel2014SUVautomat4x4
cena średnia 112 000 zł
OCENY
Dostępność
Infiniti QX70

Infiniti QX70

30d 238 KM diesel2014SUVautomat4x4
cena średnia 104 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Range Rover Sport

Land Rover Range Rover Sport

3.0 TDV6 258 KM diesel2014SUVautomat4x4
cena średnia 130 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi Q7

Audi Q7

3.0 TDI 245 KM diesel2014SUVautomat4x4
cena średnia 101 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC90

Volvo XC90

2.0 D5 225 KM diesel2014SUVautomat4x4
cena średnia 107 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder

3.0 dCi 231 KM diesel2014SUVautomat4x4
cena średnia 94 000 zł
OCENY
Dostępność

Infiniti FX II 30d 238 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS