Na salonie genewskim Infiniti zaprezentowało europejską wersję swojego całkowicie nowego modelu o nazwie Q50. Przypomnijmy, że samochód ten - w wersji amerykańskiej - debiutował w styczniu podczas salonu w Detroit.
Infiniti Q50
Q50 to następca serii G, który na rynku samochodów segmentu premium ma konkurować głównie z Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesem klasy C. Szczególnie ciekawa może okazać się rywalizacja z tym ostatnim modelem, bowiem Q50 w Europie będzie dostępne z silnikiem wysokoprężnym produkcji... Mercedesa. Będzie to czterocylindrowa jednostka o pojemności 2.2 l, mocy 170 KM i momencie 400 Nm.
Napędzane tym silnikiem Infiniti Q50 będzie przyspieszało do 100 km/h w 9 s i osiągało prędkość maksymalną 230 km/h. Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to tylko 4,4 l/100 km.
Infiniti Q50
Klienci poszukujący raczej wrażeń z jazdy niż taniej eksploatacji będą mogli wybrać wersję Q50 Hybrid. Taki samochód będzie napędzany silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.5 l oraz pomocniczym elektrycznym. Sumaryczna moc układu napędowego to 364 KM, przy czym około 300 KM pochodzić będzie z silnika spalinowego.
Infiniti Q50
Hybrydowe Q50 przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 5,5 s, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej, siedmiostopniowej skrzyni biegów opcjonalnie na wszystkie koła. Co ciekawe, Infiniti podaje że w cyklu pomiarowym hybrydowe Q50 zużywało tylko 6,2 l benzyny na 100 km. Rozbieżności pomiędzy cyklem pomiarowym a rzeczywistością zaczynają przekraczać granicę absurdu.
Infiniti Q50
Europejska gama silnikowa będzie ograniczona tylko do tych dwóch wersji, co oznacza, że z oferty zniknie doskonały benzynowy silnik V6 o pojemności 3.7 l, który stosowany jest m.in. Nissanie 370Z czy Infiniti G37. Jednostka ta będzie natomiast montowana w Q50 przeznaczonych na rynek amerykański.
Infiniti Q50
Infiniti Q50 jest pierwszym modelem tego japońskiego producenta nazwanym według nowego schematu. Wszystkie kolejne nowe modele Infiniti będą nosiły nazwę Q lub QX (to oznaczenie zarezerwowano dla crossoverów, a więc np. następcy modelu FX). Następująca po symbolu Q (QX) liczba będzie określała segment do którego dany model będzie trafiał. To oznacza, że z nazwy zniknie oznaczenie silnika (obecnie wiadomo, że FX37 posiada silnik 3.7, FX50 - 5.0, a FX30d - diesla o pojemności 3.0).
Infiniti Q50 trafi do europejskich salonów po wakacjach. Ceny nie są jeszcze znane.