Na salonie w Detroit Infiniti zaprezentowało swój nowy, podstawowy model – sedana o nazwie Q50.
Auto, które toczyć ma bój o klienta m.in. z BMW serii czy nowym Mercedesem CLA trafić ma na rynki USA i Kanady latem tego roku. Następnie samochód pojawi się również na Starym Kontynencie.
Samochód jest bezpośrednim następcą popularnego modelu G37 i pierwszym modelem rozpoczynającym nowy język nazewnictwa aut japońskiej marki.
Nowe Infiniti Q50
Za Oceanem Infiniti Q50 dostępne będzie w dwóch wersjach różniących się układem napędowym. Podstawowy model napędzany będzie 3,7-litrowm, benzynowym silnikiem V6. Wykonana ze stopów aluminium jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu. Motor rozwija moc maksymalną 328 KM i maksymalny moment obrotowy 365 Nm.
W ofercie japońskiej marki znajdzie się też wersja z napędem hybrydowym. W tym przypadku głównym źródłem mocy jest benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 l rozwijający 302 KM i 350 Nm. Jednostka wspomagana jest elektrycznym silnikiem trakcyjnym, którego moc to 67 KM a maksymalny moment obrotowy – 250 Nm.
Wnętrze Infiniti Q50
Niezależnie od wybranego modelu, w układzie przeniesienia napędu pracować będzie automatyczna, siedmiostopniowa przekładnia, która (jako opcja) może zostać wyposażona w (wykonane ze stopów magnezu) łopatki do sterowania z kierownicy. Klienci będą też mieli do wyboru napęd na tylną lub na obie osie.
Podstawowy Infiniti Q50 oferowany będzie na 17-calowe obręczach aluminiowych - jako opcja dostępne są również 19-calowe koła sportowe. Pewność hamowania zapewniają elektrycznie wspomagane hamulce z wentylowanymi tarczami, układem zapobiegającym blokowaniu się kół podczas hamowania ABS, elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD oraz wspomaganiem nagłego hamowania BA.
Nowe Infiniti Q50 w USA będzie podstawowym modelem
Samochód będzie można zamówić z opcjonalnym systemem sterowania adopcyjnego Direct Active Stering (koła nie mają bezpośredniego połączenia mechanicznego z kierownicą). System umożliwia szybszą reakcję kół na ruch kierownicy, przekazując dyspozycje kierowcy na koła szybciej, niż w przypadku układu mechanicznego. Układ oferuje jednocześnie cztery różne tryby jazdy – z elastycznymi ustawieniami stopnia wspomagania kierownicy i przełożenia układu kierowniczego.
Nowe dziecko Infiniti daje kierowcy duże możliwości personalizacji. W kluczyku zapisywane są preferencje dotyczące ustawienia fotela, ogrzewania i chłodzenia, systemu audio, nawigacji i systemów łączności dla czterech kierowców. Kabinę Q50 dodatkowo wygłusza montowany standardowo system aktywnej redukcji hałasu, który przez cztery zainstalowane w drzwiach głośniki redukuje uciążliwy hałas o niskiej częstotliwości, umożliwiając pasażerom swobodną rozmowę.