W japońskiej fabryce Nissana w Tochigi oficjalnie zainaugurowano produkcję nowego Infiniti Q50. W ceremonii udział wzięli m.in. prezesi Nissana - Carlos Ghosn i Infiniti - Johan de Nysschen.
Infiniti Q50
Infiniti Q50 to pierwszy pojazd z nowej linii modelowej japońskiej marki. Auto zadebiutowało na salonie w Detroit w styczniu tego roku, w marcu w Genewie pokazano wersję europejską. Model ten wyznacza nowe kierunki stylistyczne marki i jest pierwszym, który otrzymał nazwę według g nowej nomenklatury. Wszystkie kolejne nowe modele Infiniti będą nosiły nazwę Q lub QX (to oznaczenie przeznaczono dla crossoverów). Następująca po symbolu Q (QX) liczba będzie określała segment do którego dany model będzie należał. Z nazwy zniknie oznaczenie silnika
Infiniti Q50
Infiniti Q50 stanowi następcę modelu G. W Ameryce samochód będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Podstawowa wersja będzie napędzana 3,7-litrowym, benzynowym silnikiem V6 o mocy 328 KM i maksymalnym momencie obrotowym 365 Nm. Ta, dobrze znana m.in. Infiniti G i Nissana 370Z, jednostka nie będzie dostępna w Europie.
Infiniti Q50
Zarówno na Starym Kontynencie, jak i w Ameryce w ofercie znajdzie się samochód hybrydowy napędzany benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,5 l, mocy 302 KM i momencie 350 Nm oraz elektrycznym silnikiem trakcyjnym, którego moc wynosi 67 KM a maksymalny moment obrotowy – 250 Nm. Sumarycznie (moc nie sumuje się wprost) układ napędowy generuje maksymalnie 364 KM.
Infiniti Q50
Natomiast tylko dla Europy zarezerwowano wersję wysokoprężną. Pod maskę Q50 trafi czterocylindrowy silnik Mercedesa o pojemności 2.2 l, mocy 170 KM i momencie 400 Nm.
Infiniti Q50 będzie rywalizowało na rynku m.in. z Audi A4, BMW 3 i Mercedesem klasy C. Pierwsze samochody trafią do europejskich salonów latem, ceny nie są jeszcze znane.