Po tym, jak alians Renault-Nissan podpisał umowę o współpracy z Mercedesem, kooperacja ruszyła pełną parą.
Niebawem na rynku pojawi się jej pierwszy owoc – dostawczy Mercedes Citan zbudowany w oparciu o podzespoły Renault Kangoo. W salonach niemieckiej marki na dniach zadebiutuje również nowa klasa A, którą będzie można zamówić z francuskim turbodieslem serii dCi o pojemności 1,5 litra.
Renault Safrane wytwarzano w latach 1992-2000
Biorąc powyższe pod uwagę, może się wydawać, że póki co najwięcej korzyści z nowej umowy czerpią Niemcy. Francuzi nie pozostają jednak w tyle, czerpiąc z doświadczenia Mercedesa, Renault rozważa właśnie budowę nowej flagowej limuzyny.
Na pierwszy rzut oka pomysł wydaje się być chybiony – żaden z luksusowych modeli francuskiej marki nigdy nie zdobył takiej popularności, jak np. BMW serii 7 czy Mercedes klasy S. Stratedzy z Renault planują jednak pójść w ślady swoich kolegów z Citroena i stworzyć nową submarkę, która miałaby być pozycjonowana w klasie premium. Oczywiście, szanse na sukces na Starym Kontynencie są niewielkie, ale wiele wskazuje na to, że głównym rynkiem zbytu nowego auta miałyby być Chiny.
Renault Vel Satis. Auto produkowano w latach 2001-2009
Dyrektor operacyjny firmy Renault – Carlos Tavares – zdradził niedawno, że decyzje, co do utworzenia nowego brandu zapaść mają jeszcze przed końcem tego roku. Francuzi mają już nawet gotową nazwę – luksusowe auta Renault miałyby być sygnowane znaczkiem „Initiale Paris” – tak właśnie nazywał się jeden z prototypów modelu Vel Satis.
Zapraszamy do naszej galerii prezentującej najbardziej luksusowe auta marki Renault ostatnich czterdziestu lat.