chceauto.pl
x

Jaguar X-Type 3.0 231 KM

Jaguar X-Type 3.0 231 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
23 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2967 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
231 KM
0-100 km/h
7.3 s.
V max
235 km/h

KOSZTY

Spalanie
10.7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
68 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
445 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
12.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8 s.
Prędkość maksymalna
214 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Jaguar X-Type 3.0 231 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Jaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KMJaguar X-Type 3.0 231 KM

Jaguar X-Type 3.0 231 KM

Jaguar X-Type to chyba najlepszy i najtańszy sposób by wejść do świata brytyjskiej marki. Samochód, który stylistycznie nawiązuje do klasycznego XJ, wszedł do produkcji w 2001 roku i konkurować miał z niewielkimi autami klasy premium - Audi A4, BMW 3, Mercedesem C czy Volvo S40.

W 2003 roku ofertę poszerzono o kombi, które... klienci omijali szerokim łukiem.

Dzisiaj to zdecydowanie najtańszy w eksploatacji Jaguar dostępny na rynku, który przez lata był bestsellerem angielskiej marki, chociaż nigdy nie spełnił pokładanych w nim nadziei...

Na początek rozwiejmy mit mówiący, że X-type to tak naprawdę Ford Mondeo w innym nadwoziu. Owszem, oba pojazdy mają pewne elementy wspólne (Jaguar należał wówczas do Forda), jednak różnic jest znacznie więcej niż podobieństw. Jaguar X-Type został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej Mondeo (niestety, modyfikację wykonano "nie w tę stronę", skracając o 4,5 cm rozstaw osi, przez co na tylnej kanapie Jaguara jest wyraźnie mniej miejsca, niż na tylnej kanapie Mondeo), oba pojazdy mają również bardzo podobny układ zawieszenia (niektóre elementy są wręcz identyczne). Uważny kierowca dostrzeże również, że oba modele mają identyczne niektóre przełączniki. Taką oszczędność Ford rzeczywiście mógł sobie darować.

Silniki benzynowe 2.5V6 i 3.0V6 stosowane w Mondeo i X-Type są zbliżone konstrukcyjnie, co oznacza, że posiadają wspólne podstawowe elementy, ale różnią się osprzętem. Jedynym silnikiem własnym Jaguara, który ma niewiele wspólnego z Fordem jest konstrukcja V6 o pojemności 2.1 l (uwaga na usterkowe wariatory). Generalnie silniki benzynowe zapewniają dobre osiągi i są bezawaryjne (czasem psują się termostaty), ale zużywają dużo paliwa (chociaż trzeba brać pod uwagę dużą pojemność) i nie bardzo nadają się do przeróbki na gaz.

Natomiast diesel 2.0 Jaguara to jednostka identyczna z silnikiem 2.0 TDCI stosowanym w Fordach. To oznacza dużą wrażliwość na jakość paliwa oraz spore ryzyko awarii szybko zużywających się wtryskiwaczy. Ryzyko podwyższa łuszcząca się pompa paliwowa. Decydując się na silnik Diesla lepiej dołożyć i kupić wprowadzoną nieco później jednostkę 2.2.

De facto X-Type i Mondeo mają mniej wspólnego niż się powszechnie uważa. Mimo tego, fani brytyjskiej marki mocno skrytykowali Forda za to pokrewieństwo. Zarzuty dotyczyły również wprowadzenia wersji z napędem na przednią oś. W sumie X-Type sprzedawał się dobrze, ale w najlepszych latach na poziomie aż o połowę mniejszym od zakładanego (50 tys. aut rocznie, wobec celu na poziomie 100 tys.). Warto dodać, że X-Type był pierwszym modelem w historii z silnikiem Diesla oraz nadwoziem typu kombi.

A jak jest z usterkowością? Jaguary kupują raczej fani motoryzacji i marki, rzadziej przypadkowi ludzie. Z reguły utrzymują więc swoje auta w nienagannym stanie technicznym, przez co nieprzewidziane, poważne awarie zdarzają się rzadko. Użytkownicy narzekają natomiast na drobiazgi, czasami popsuć się może któryś z zamków (klapa bagażnika, drzwi) lub przestaje działać otwieranie z pilota (potrafią się rozkodować). Wnętrze potrafi skrzypieć (np. podłokietniki), a sterowania nawiewami - połamać, wyginają się nawiewy na przednią szybę.

Natomiast koszty serwisowania są zróżnicowane. Ceny oryginalnych części są absurdalnie wysokie, a nie zawsze dostępne są zamienniki. Z kolei ceny elementów pasujących do Fordów są przystępne. Właśnie dzięki temu X-Type to najtańszy w utrzymaniu samochód spod znaku Jaguara.

Kupując Jaguara X-Type należy sprawdzić nadwozie pod kątem rdzy. Korozja jest bowiem oznaką napraw powypadkowych. Powypadkową przeszłość ma sporo egzemplarzy sprowadzanych, szczególnie z USA. Najlepiej wybrać samochód z silnikiem benzynowym, większym niż 2.1 (jest znacznie słabszy niż 2,5, a zużywa niewiele mniej paliwa) i napędem na wszystkie koła. Nie ma przeciwwskazań do automatycznej skrzyni biegów.

Dobrze wybrany egzemplarz sprawi użytkownikowi sporo radości, o ile pogodzi się on z ciasnym wnętrzem i wysokim zużyciem paliwa. Chociaż biorąc pod uwagę wysoką moc i napęd (często 4x4) w zasadzie powinno się użyć sformułowania "relatywnie wysokie zużycie paliwa"...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-03-26

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Jaguar X-Type2015-03-26Największe sprzedażowe wpadki. Będziesz w szoku!2013-10-04

Jaguar X-Type CRASHTEST

Jaguar X-Type - AKCJE NAWROTOWE

2011-11-18W niektórych samochodach Jaguar X-Type Jaguar X-TYPE 2.2l Diesel z roku modelowego 2006 - 2010, wyposażonych w system programowania stałej prędkości jazdy (cruise control/tempomat) może wystąpić sytuacja, iż w pewnych okolicznościach w/w system nie będzie działał prawidłowo/nie będzie reagował na polecenia tj. w przypadku próby włączenia systemu na wyświetlaczu pojawi się komunikat „Cruise Not Available”.

W sytuacji, gdy cruise control/tempomat zostanie aktywowany, nie będzie możliwości jego wyłączenia oraz zmiany ustawionej prędkości jazdy w przewidziany sposób tj. używając przycisków na kierownicy, naciskając pedał hamulca, pedał sprzęgła lub przestawiając dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną (luz). Deaktywowanie w/w systemu nastąpi po wyłączeniu zapłonu.

Do czasu przeprogramowania sterownika silnika w ramach w/w akcji system programowania stałej prędkości jazdy (cruise control/tempomat) nie może być używany.

plik pdf

Jaguar X-Type 3.0 231 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Saab 9-3

Saab 9-3

2.0 TURBO S 210 KM benzyna2006sedanautomatprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

3.2 V6 250 KM benzyna2006sedanautomat4x4
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

25i 218 KM benzyna2006sedanautomat4x4
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

2.8 V6 250 KM benzyna2006sedanautomatprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

280 231 KM benzyna2006sedanautomattylny
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność

Jaguar X-Type 3.0 231 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS