Jaguar XJ Mark4 FL 3.0 V6 340 KM
Jaguar XJ
Jaguar XJ to jeden samochodów-symboli tego producenta. Pierwszy pojazd noszący to oznaczenie pojawił się w 1968 roku!
W 1986 roku debiutował Jaguar Mark II. Generację tą produkowano aż do 2003 roku. Początkowo jako XJ40, w 1994 roku, po przejęciu marki przez Forda, jako X300. W 1997 roku generacja X300 została zastąpiona przez X308 i ten model produkowano aż do 2003 roku.
W 2003 roku pojawił się Jaguar XJ Mark III. Jedyna generacja to X350, którą produkowano do 2009 roku.
W 2009 roku zaprezentowano Jaguara XJ Mark IV (X351). Zupełnie nową stylizację połączono ze sprawdzoną techniką - wykorzystano zmodyfikowaną płytę podłogową poprzednika.
Jaguar XJ Mark4 FL
Jaguar XJ Mark IV (generacja X351) debiutował w 2009 roku, rok później auto trafiło na rynek. Zupełnie nową stylizację połączono ze sprawdzoną techniką - wykorzystano zmodyfikowaną płytę podłogową poprzednika. Samochód, taj jak poprzednia generacja, cieszy się opinią solidnego. Oprócz usterek zawieszenia i elektroniki (usuwanych z reguły w ramach gwarancji) użytkownicy rzadko skarżą się na ten model.
W połowie 2015 roku auto przeszło lifting. Samochód otrzymał m.in. większą osłonę chłodnicy i wloty powietrza w zderzaku. Te przyozdobione zostały chromowanymi obwódkami. Styliści delikatnie przemodelowali również kształty – wykonanych w całości w technologii LED - reflektorów. Wprawne oko dostrzeże też nowe końcówki układu wydechowego.
Najważniejszą nowością było dodanie kolejnej, topowej, wersji wyposażeniowej o nazwie Autobiography. Auto w takiej odmianie oferowane jest wyłącznie z przedłużonym rozstawem osi i 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich Maroa. We wnętrzu znajdziemy głęboko pikowane, półskórzane fotele (środkowe części oparć i siedzisk wykonano z anilany), ozdobne wstawki z dębowego forniru i stali nierdzewnej. W miejscu tylnej kanapy zamontowano dwa indywidualne fotele. Pasażerowie każdego mają do dyspozycji – zabudowane w zagłówkach przednich siedzeń – ekrany HD o przekątnej 10,2 cala.
W ofercie XJ pojawiła się też nowa odmiana R-Sport ze zmodyfikowanymi wlotami powietrza, trzyczęściowym przednim splitterem i nowym pakietem ospoilerowania (m.in. osłony progów, tylna lotka).
Z technicznego punktu widzenia modele roku 2016 niewiele różnią się od poprzedników. Auta otrzymały zmodyfikowane, elektryczne, wspomaganie kierownicy, które zapewniać ma większą precyzję prowadzenia i wpłynąć na obniżenie zużycia paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-04