Jeep rozpoczyna sprzedaż Avengera w wersji na rok 2024. Uwagę zwraca nowa, hybrydowa wersja napędowa.
Jeep Avenger
Produkowany w Tychach Jeep Avenger to niewielki crossover, Samochód Roku 2023. Auto debiutowało w wersji elektrycznej, następnie oferta została poszerzona w odmianę spalinową. Natomiast w grudniu 2023 roku debiutował Avenger z silnikiem spalinowym wyposażonym w technologię miękkiej hybrydy (MHEV), nazwanej przez Jeepa e-Hybrid.
Samochód otrzymał nowy, opracowany przez koncern Stellantisa napęd oparty o trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.2 l, który generuje 100 KM i 205 Nm. Silnik współpracuje z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, z którą jest zintegrowany silnik elektryczny o mocy 21 kW (28 KM) i momencie 55 Nm. Energia jest przechowywana w 48-voltowym akumulatorze litowo-jonowym. Moc systemowa wynosi 128 KM, hybrydowy Avenger rozpędza się do 100 km/h w niespełna 11 sekund.
Jeep Avenger
Wersja elektryczna Jeepa Avegnera napędzana jest przez silnik generujący 156 KM i 260 Nm. Energia przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 54 kWh, zasięg wg WLTP ma wynosić 400 km.
Natomiast Avenger w odmianie spalinowej wyposażony jest w trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 produkcji Peugeota. Generuje on 100 KM i 205 Nm, co przekłada się na sprint do „setki” w 10,6 sekundy. Silnik współpracuje wyłącznie z manualną skrzynią 6-biegową.
Jeep Avenger
Niezależnie od napędu Jeep Avenger ma napędzaną tylko przednią oś.
Avenger na rok 2024 jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Longitude, Altitude i Summit. Jak kształtują się ceny?
Za bazową odmianą Longitude trzeba zapłacić przynajmniej 108 500 zł, dopłata do wersji hybrydowej wynosi niespełna 8 tys. zł, a trzeba pamiętać, że w cenie otrzymujemy automatyczną przekładnię. Wersja elektryczna, również w odmianie Longitude kosztuje już 169 400 zł, co jak za małego crossovera należy uznać za kwotę kosmiczną.
W najbogatszej wersji Summit Jeep Avenger kosztuje 131 800 zł w wersji 1.2 GSE, 139 600 zł w wersji MHEV i 195 200 w wersji elektrycznej.