Na marcowym salonie genewskim Jeep oficjalnie zaprezentuje europejską wersję nowego Cherokee. Czego spodziewać się można po aucie, które - jak do tej pory - zasłynęło głównie ekstrawagancją stylistyką?
Jeep Cherokee
Samochód zbudowano w oparciu o modułową platformę CUS. Aż 65 procent materiałów wykorzystanych do budowy karoserii to stal o podwyższonej wytrzymałości. By zapewnić autu odpowiednie właściwości trakcyjne w przednim zawieszeniu zastosowano sprawdzone kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje oś wielowahaczowa.
Klienci na Starym Kontynencie będą się mogli zdecydować na jedną z czterech wersji silnikowych. Podstawą oferty będzie dwulitrowy, wysokoprężny motor 2,0 l Multijet konstrukcji Fiata. Dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii, szesnastozaworowej głowicy i systemowi wtrysku Common Rail najnowszej generacji (ciśnienie robocze 1600 bar) jednostka rozwija moc 140 KM (przy 3 750 obr./min) i dysponuje dostępnym już od 1500 obr./min maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm.
W ofercie będzie też jej wzmocniona odmiana rozwijająca moc 170 KM. W zależności od życzenia nabywcy, motor może być sparowany z
Jeep Cherokee
ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów lub - dziewięciostopniową (!) - przekładnią automatyczną.
Zwolennicy jednostek benzynowych będą mieli do wyboru dwie. Słabsza - czterocylindrowa - ma pojemność 2,4 l. Motor rozwija moc 177 KM (przy 6 400 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 229 Nm (przy 3900 obr./min). W ofercie znajdzie się również popularne w Stanach 3,6 l V6 Pentastar. Silnik konstrukcji Chryslera rozwija moc 272 KM (przy 6500 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 315 Nm (przy 4300 obr./min).
Jeep Cherokee
Auto oferowane będzie w kilku wersjach napędowych. Najtańsze odmiany będą miały napęd wyłącznie na... przednie(!) koła. Klienci mogą się też zdecydować na jeden z trzech wariantów 4x4. Pierwszy - Jeep Active Drive I - wykorzystuje mokre sprzęgło typu haldex do dołączenia napędu tylnej osi. Ten załącza się automatycznie, gdy przednie koła wpadają w poślizg.
Bardziej wymagający mogą zdecydować się na system Jeep Active Drive II - gdzie o włączeniu napędu 4x4 decyduje kierowca. W tej konfiguracji auto dostępne jest z dwustopniowym reduktorem.
Jeep Cherokee
Szczytem oferty jest Jeep Active Drive Lock, który - oprócz reduktora - oferuje również możliwość zablokowania tylnego mechanizmu różnicowego.
Europejczyków przyciągnąć ma do salonów marki podkreślana przez Jeepa zwrotność. Modele z napędem 4x4 zawracają w okręgu o średnicy 12 metrów. Odmiany 4x2 potrzebują zaledwie 11,6 metra.