Na salonie w Turynie został zaprezentowany Jeep Renegade po modernizacji.
Jeep Renegade po modernizacji
Samochód przeszedł delikatny lifting, więcej jest zmian technicznych. Wśród tych ostatnich najważniejsza jest nowa gama silnikowa.
Obecnie Jeep Renegade może być napędzany silnikami benzynowymi 1.6 E-TorQ (wolnossący o mocy 110 KM) i 1.4 MultiAir (z doładowaniem, o mocy 140 lub 170 KM) oraz wysokoprężnymi 1.6 Multijet (120 KM) i 2.0 (170 KM).
W zmodernizowanych samochodach pojawi się całkowicie nowa rodzina doładowanych silników benzynowych, która zastąpi dotychczas stosowane jednostki o zapłonie iskrowym. Gamę otworzy trzycylindrowa jednostka 1.0 o mocy 120 KM, a mocniejsze wersje będą napędzane przez czterocylindrowe silniki 1.3 o mocy 150 lub 180 KM.
Jeep Renegade po modernizacji
Obecnie nie wiadomo, czy z oferty zostaną wycofane samochody z silnikami wysokoprężnymi. Fiat Chrysler Automobiles zapowiedział już, że w 2021 nie będzie sprzedawał w Europie samochodów (w tym oczywiście Jeepów) z dieslami, ale może to dotyczyć dopiero kolejnej generacji Renegade'a. Więcej będziemy wiedzieć w drugiej połowie czerwca, po oficjalnej prezentacji dla mediów.
Przypomnijmy, że Jeep Renegade debiutował w 2014 roku. Model ten poszerzył gamę pojazdów amerykańskiej marki, stając się najtańszym pojazdem w ofercie. Pozycjonowane w segmencie B auto spotkało się z ciepłym przyjęciem na rynku.
Warto dodać, że Fiat Chrysler Automobiles ogłosił właśnie pięcioletni plan rozwoju, w którym główną role odgrywa Jeep. Do 2021 marka ma zaprezentować kilka nowych modeli, m.in. pojazd pozycjonowany poniżej Renegade (a więc w segmencie A!). Ponadto pojawią się: całkowicie nowy Renegade, odświeżony Compass, nowy Cherokee i Grand Cherokee po liftingu. Całkowicie nowe modele to Wagoneer i Grand Wagoneer oraz Jeep pickup.