Jeep Renegade to pierwszy w historii tej marki model produkowany we Włoszech i pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles stworzony wspólnie przez zespół designerów oraz inżynierów włoskich i amerykańskich. Rozszerzając globalną gamę modelową Jeepa, nowy Renegade wprowadza amerykańską markę do segmentu małych samochodów sportowo-użytkowych („Small SUV"), a oferowany będzie w ponad 100 krajach świata, w tym również w samych Stanach Zjednoczonych.
Jeep Renegade
Debiut na rynku polskim Jeepa Renegade nastąpi 27 października 2014 r. Samochód dostępny będzie w czterech poziomach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. Klienci mają do wyboru wersje napędzane silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi w konfiguracji napędu zarówno 4x2, jak i 4x4. Ceny Jeepa Renegade rozpoczynają się od 69 900 zł za wersję Sport z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM i napędem na koła przednie.
Nowy Renegade - jako pierwszy pojazd w swojej klasie - oferowany będzie z dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Klienci będą się mogli zdecydować na taką opcję w połączeniu z dwulitrowym silnikiem diesel MultiJet II lub silnikiem benzynowym 2,4 litra MultiAir2.
Jeep Renegade
Jeep Renegade wyposażony jest w dwie nowe konfiguracje napędu na cztery koła:„Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low". Systemy te są połączone z system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z czterema ustawieniami (pięć dla modelu Trailhawk, z dodatkowym trybem Rock (skała) uzupełniającym tryby Auto, Snow, Sand i Mud (śnieg, piasek i błoto), co zapewnia ustawienia do jazdy na drodze lub w terenie. Niezależne zawieszenie kół zapewnia maksymalne wychylenie przegubu koła do 205 mm oraz prześwit do 210 mm (dla modelu Trailhawk). Jeep Renegade jest również wyposażony w odłączany napęd tylnej osi, co ma obniżyć zużycie paliwa. Przełączanie pomiędzy 4x2 a 4x4 „full time" odbywa się bez ingerencji kierowcy.
Jeep Renegade
Do amatorów jazdy terenowej adresowana jest wersja Renegade Trailhawk o wzbogaconym wyposażeniu seryjnym. W jego skład wchodzi m.in. napęd 4x4 „Jeep Active Drive Low", system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, podwyższone o 20 mm do 220 mm zawieszenie, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty charakterystyczne Renegade: najazdu 30,50, rampowy 25,70 i zejścia 34,30.
Jeep Renegade
Gama jednostek napędowych oferowanych w Europie obejmuje dziewięć kombinacji łączenia silników i zespołów przenoszenia mocy:
- 140-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start w parze z sześciostopniową skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) i napędem 4x2.
- 170-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start, dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4.
- 120-konny turbodiesel 1.6 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2.
- 140- lub 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową przekładnią manualną w konfiguracji napędu 4x4.
- 140- oraz 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4.
- 110-konny 1.6 E.torQ z systemem Start&Stop, pięciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2.
Jeep Renegade
Cennik Jeepa Renegade wygląda następująco:
Silniki benzynowe Sport 1.6 E-TorQ /110 KM / M5 4x2 - 69 900
Longitude 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S&S - 81 300
Limited 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S7S - 87 900
Limited 1.4 Tmair / 170 KM /AT9 4x4 / S7S - 109 700
Silniki DieslaSport 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4x2 / S&S - 83 900
Longitude 1.6 MJD / 120KM / M6 4x2 S&S - 89 000
Limited 1.6 MJD / 120 KM / M6 4x2 / S&S - 95 600
Limited 2.0 MJD / 140 KM / M6 4x4 / S&S - 107 300
Limited 2.0 MJD / 140KM /AT9 4x4 Low / S&S - 117 500
Trailhawk 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4x4 Low/ S&S - 123 900