Jeszcze przed końcem roku w europejskich salonach Jeepa pojawi się nowy model Renegade.
W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), nowy Jeep Renegade będzie dostępny w czterech różnych wersjach wyposażeniowych: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk - w sumie klienci będą mieli do wyboru 12 kombinacji układów napędowych oraz gama silników benzynowych i turbo diesel które będą dostępne w konfiguracjach z napędem na cztery koła lub na koła przednie.
Jeep Renegade
Sprzedaż na rynkach europejskich rozpocznie się w czwartym kwartale 2014 roku. Gama silników Jeepa Renegade obejmuje dwanaście kombinacji układu napędowego. Są to:
-140-konny silnik benzynowy 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop & Start i napędem 4x2 wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub DDCT (przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem)
- 170-konny silnik benzynowy 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop & Start, z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4
- 120-konny diesel 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem 4x2
- 120-konny lub 140-konny diesel 2,0 litra MultiJet II z funkcją Stop&Start z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i konfiguracją 4x4
- 140- i 170-konny diesel 2,0 litra MultiJet II z funkcją Stop&Start z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4
- 110-konny silnik benzynowy 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem 4x2
- 185-konny 2,4 -litrowy "Tigershark" MultiAir, z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, z napędami 4x2 i 4x4 (dostępne w Rosji, na Bliskim Wschodzie i w RPA)
Jeep Renegade
Nowy Renegade - jako pierwszy pojazd w swojej klasie - oferowany będzie z dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Klienci będą się mogli zdecydować na taką opcję w połączeniu z dwulitrowym silnikiem diesel MultiJet II lub silnikiem benzynowym 2,4 litra MultiAir2.
Jeep Renegade wyposażony jest w dwie nowe konfiguracje napędu na cztery koła:„Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low". Oba systemy zapewniają odpowiedni moment obrotowy we wszelkich warunkach jazdy, co przekłada się na większe bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni, w deszczu i śniegu, jak również optymalną przyczepność przy agresywnym ruszaniu.
Jeep Renegade
Systemy Jeep Active Drive i Active Drive Low są połączone z system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z czterema ustawieniami (pięć dla modelu Trailhawk, z dodatkowym trybem Rock (skała) uzupełniającym tryby Auto, Snow, Sand i Mud (śnieg, piasek i błoto), co zapewnia ustawienia do jazdy na drodze lub w terenie, dając optymalne osiągi na dowolnej nawierzchni. Niezależne zawieszenie kół, zapewniające maksymalne wychylenie przegubu koła do 205 mm oraz prześwit do 210 mm (dla modelu Trailhawk). Jeep Renegade jest również wyposażony w odłączany napęd tylnej osi.
Na wyposażeniu standardowym znajdzie się m.in system UConnect z 5-calowym lub z 6.5 calowym ekranem dotykowym, Bluetooth z funkcją sterowania głosowego i 7" kolorowy panel przyrządów multiview. Nabywcy otrzymają również m.in 6 poduszek powietrznych, ESC z elektronicznym system przeciwdziałania dachowaniu (ERM), tylną kamerę ParkView, system ostrzegania przed kolizją czołową, układ adaptacyjnej kontroli prędkości i system ostrzegania przed niespodziewaną zmianą pasa ruchu.